Anonym (Ff) skrev 2024-09-19 13:22:03 följande:
Tror inte många hade uppfattat dig som psycho om du skrev så som du hade planerat ("poh" undantaget, hen verkar ovanligt känslig) men jag tror ändå inte det är där skon klämmer(?).
Här är min gissning: Den ånger du känner tror jag har att göra med att du känner att du "sabbade" något där, något som hade kunnat bli något, och du undrar hur livet hade sett ut om du agerat annorlunda. Jag tänker att du behöver hjälp att bearbeta detta och vara snäll mot dig själv och de val du gjort när du varit sjuk. Den du var kunde inte agera annorlunda under de förutsättningarna du hade då. Förlåt dig själv, och fokusera på att må bättre. Du är värd att fokusera på dig.
Känslig vet jag inte om jag är. Däremot så vill jag rädda TS från att göra något dumt. Jag tror ärligt talat inte av någon av er i tråden skulle reagera särskilt bra på att en gammal chattkontakt från över 20 år sedan kontaktade er för att han är rädd att ni ska må alltför dåligt för att han inte hörde av sig för över 20 ÅR SEDAN. Jag tror att TS behöver hjälp. Inte starta trådar på nätet. Men ja, jag är väl känslig då kanske, för jag tycker inte att det låter sunt för fem öre.