Inlägg från: Anonym (poh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (poh)

Jag ångrar ett beslut som jag tog för väldigt många år sedan

Det här är garanterat inget som personen funderar på idag. Enda problemet här är spöket i ditt huvud. Att du mår så dåligt över detta många år senare tyder på att du behöver ta tag i din psykiska hälsa.

• Anonym (poh)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-09-16 23:14:38 följande:
    Tack det var snällt sagt. Jag har namn och kanske skulle kunna hitta henne men jag vill inte riskera att skrämma upp henne. Samtidigt hade jag velat göra rätt för det jag gjorde fel men jag vill absolut inte göra henne illa. En kompis hade varit en sak att söka upp men när det var mer än så kan det då inte ses på ett helt fel sätt när någon letar upp en? Även ifall det bara är för att be om ursäkt?

Jag är medveten om att det jag gjorde inte är så farligt om man jämför med vad andra har gjort men för mig är det illa och jag skulle aldrig betett mig så som jag gjorde då om det inte vore för att jag mådde så dåligt.
    Ni har inte ens träffats. Ni var inte "mer än kompisar". Att kontakta en chattkontakt så här många år senare kommer att få dig att se ut som ett riktigt psyko.
  • Anonym (poh)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-09-19 12:03:44 följande:
    Om jag i teorin skulle skrivit nåt så hade jag endast
    bett om ursäkt och förklarat att mitt agerande berodde på mitt mående och aldrig nämnt något annat men jag tror inte det är en sån bra idé. Som flera påpekat så kanske hon skulle tagit det på ett väldigt fel sätt och jag är själv rädd att jag skulle uppfattas som ett psycho. Jag hoppas att hon mår bra idag och att hon inte mådde allt för dåligt av mitt agerande då.

Jag vill förtydliga att när jag skrev att jag saknar att ha henne som en vän så menade jag att jag mår dåligt över att jag sabbade det men det får jag leva med. Jag är medveten om att det är kört men man kan sakna dåtiden ändå.
    Ärligt talat, du tänker knasigt. Du lägger ALLDELES för stor vikt vid något väldigt litet som hände för VÄLDIGT länge sedan. Självklart mådde hon inte "alltför dåligt". Läst dina tidigare trådar om henne också. Det är inte sunt som du tänker. Tycker att du ska söka hjälp för detta så att du kan gå vidare.
  • Anonym (poh)
    Anonym (Ff) skrev 2024-09-19 13:22:03 följande:
    Tror inte många hade uppfattat dig som psycho om du skrev så som du hade planerat ("poh" undantaget, hen verkar ovanligt känslig) men jag tror ändå inte det är där skon klämmer(?).

Här är min gissning: Den ånger du känner tror jag har att göra med att du känner att du "sabbade" något där, något som hade kunnat bli något, och du undrar hur livet hade sett ut om du agerat annorlunda. Jag tänker att du behöver hjälp att bearbeta detta och vara snäll mot dig själv och de val du gjort när du varit sjuk. Den du var kunde inte agera annorlunda under de förutsättningarna du hade då. Förlåt dig själv, och fokusera på att må bättre. Du är värd att fokusera på dig.
    Känslig vet jag inte om jag är. Däremot så vill jag rädda TS från att göra något dumt. Jag tror ärligt talat inte av någon av er i tråden skulle reagera särskilt bra på att en gammal chattkontakt från över 20 år sedan kontaktade er för att han är rädd att ni ska må alltför dåligt för att han inte hörde av sig för över 20 ÅR SEDAN. Jag tror att TS behöver hjälp. Inte starta trådar på nätet. Men ja, jag är väl känslig då kanske, för jag tycker inte att det låter sunt för fem öre.
  • Anonym (poh)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-09-19 13:59:58 följande:
    Jag har inte tänkt att ta kontakt så du behöver inte oroa dig. Jag behövde nog mest ventilera och jag tycker det är svårt att prata med nära om detta för jag är rädd vad andra skall tycka.

Jag menade inte att personen jag sårade skulle må dåligt av det fortfarande. Så höga tankar har jag inte om mig själv. Jag är antagligen alldeles för hård mot mig själv och har för ont av att såra andra även om det inte är stora saker. Jag jobbar på det men ibland blir det motgångar och jag tänkte det kunde vara bra att få skriva av mig och få en annan syn på det.
    Så du har många sådana här saker som du grubblar över? På vilket sätt jobbar du på det och får du någon hjälp med det?
  • Anonym (poh)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-09-20 20:16:16 följande:
    Jag har haft problem med ocd som har gjort mig självkritisk. Jag har fått hjälp med detta men inte tillräckligt och jag hoppas jag kan få hjälp att reda ut det sista också. Tack och lov får jag inga nya ocd tankar längre men jag mår ibland dåligt över gamla saker. Jag får försöka gå vidare. Tack för visad omtanke.
    Vad är det för typer av saker som du blir besatt av?
Svar på tråden Jag ångrar ett beslut som jag tog för väldigt många år sedan