Vilket land hade ni velat starta om i /flytta till?
Tänk er att ni hade inga plikter kvar i Sverige. Vuxna barn etc.
Vilket land hade du velat starta om i?
Hade du flyttat från Sverige och isåfall vilket land?
Tänk er att ni hade inga plikter kvar i Sverige. Vuxna barn etc.
Vilket land hade du velat starta om i?
Hade du flyttat från Sverige och isåfall vilket land?
Svårt att säga vilket land, det är många frågor som måste besvaras innan! Vilket klimat man föredrar exempelvis, finns det jobb som motsvarar mina kvalifikationer och som täcker mina kostnader? Hur funkar det språkligt? Vilka migrationsregler gäller? Hur fungerar sjukvård/sjukförsäkring?
Svårt att säga vilket land, det är många frågor som måste besvaras innan! Vilket klimat man föredrar exempelvis, finns det jobb som motsvarar mina kvalifikationer och som täcker mina kostnader? Hur funkar det språkligt? Vilka migrationsregler gäller? Hur fungerar sjukvård/sjukförsäkring?
Kanske Canada. Australien var drömland när jag var ung.
Skulle jag bo i ett annat land skulle jag vilja bo på Nya Zeeland.
Jag älskar Sverige och flyttar inte. Men för trådens skull så Åland. Eller andra sidan bron (Danmark) så jag kan se Sverige.
Nu i det här skedet av livet när jag har barn som nyss börjat skolan så skulle jag ha valt utifrån bäst utbildning, så det skulle väl bli Sydkorea, Singapore, Japan eller Estland då. Tror också att framtiden är i Ostasien så det är inte helt fel att flytta dit. Sydkorea troligast i så fall.
Utan att tänka på möjligheterna att få jobb och så, så hade jag annars valt kanske Thailand eller Argentina. Gillar båda de länderna och tror nog att jag skulle ha trivts där. Finns många andra ställen i Latinamerika som jag också älskar, men säkerheten är ett problem. Det är jobbigt att bo på ett ställe där man konstant måste vara på sin vakt.
I Europa hade jag valt Balkan för att jag känner mig hemma där och skaviska språk är lätta för mig som kan ryska.
Vad tror ni om Schweiz?
Schweiz eller Irland. Åsikter tack. :)
Schweiz eller Irland. Åsikter tack. :)
Inget för mig. Ointressant och tråkigt klimat. Schweiz dessutom väldigt dyrt och dålig socialförsäkring. Hade jag ändå tvingats välja så definitivt Irland. Har förstått att det är trevligt folk och avslappnat. Irländsk dans är kul.
Det sagt så har jag bekanta som har flyttat till båda Irland och Schweiz och de trivs jättebra. Det är ju helt beroende på vad man tycker är viktigt.