Inlägg från: Anonym (Lyrka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lyrka)

BIM Oktober 2024

Har följt denna och september-tråden men inte skrivit något förrän nu. Det verkar som att de flesta både tar ÄL-test och tempar. Själv använder jag bara en app där beräknad mens och ÄL står med, har regelbunden mens (kan diffa några dagar). Vet egentligen inte säkert när ägglossning sker (eller ens om). Har tänkt att jag blir för stressad med alla tester, men får kanske ge det ett försök nästa månad om det inte tar sig denna. Ska nog ta ett testa tidigt imorgon, BIM på söndag. 

Men till frågan. Kan någon förklara ENKELT hur tempningen fungerar? Varför temp och ÄL-test? Räcker det inte med test? När jag läste i trådar när jag blev gravid med min första vill jag minnas att jag inte alls läste mycket om temp. 

• Anonym (Lyrka)

Tack för förklaringen av tempning som metod! Jag har varit i valet och kvalet om jag ska testa nu eller vänta en vecka tills mensen är märkbart sen (har app att gå efter, en visar Bim på söndag, en annan nu på torsdag). Kunde inte hålla mig, tänkte på det hela natten och blev så positivt överraskad när det stod ?gravid? på det digitala testet imorse🥰 nu börjar dock veckor av konstant oro? tacksam att jag får känna oro, men ändå påfrestande såklart. Håller tummarna för er som är kvar här - och för er som går vidare i nov-tråden!

• Anonym (Lyrka)

som jag skrev förut fick jag positivt på clearblue testa tidigt, stod gravid. Bör vara ett par dagar innan BIM. Blev nyfiken och tog en vanlig RFSU sticka och räknade med att inte se något. Det är alltså INGET testa tidigt och jag tog testet vid lunch. Blev förvånad när det var ett tydligt streck. Någon som varit med om samma? Innebär det att Bim borde varit tidigare än vad jag

• Anonym (Lyrka)
    TrueResolution skrev 2024-10-22 20:49:14 följande:
    Har läst samma sak! Vi behöver absolut uppföljning på detta!!! Men stort grattis oavsett 😍😍
    Hahah ojdå? försökte leta info om detta men hittade inget speciellt. Har iofs bara googlat snabbt haha! Om någon mer har hört detta/har annan upplevelse får ni gärna skriva 😅 men ska absolut hålla er uppdaterade!
Svar på tråden BIM Oktober 2024