• Emzor1

    BIM Oktober 2024

    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-10 20:21:14 följande:

    Mensen är här, så för er som har samma otur så ses vi i Novembertråden ❤️?????

    till alla som fått ett plus eller kanske plussar senare i månaden, GRATTIS!!❤️


    Vad tråkigt att höra❤️ Jag har följt tråden då vi nyss tagit beslutet om ett syskon - har BIM 2/11, vore kul att kunna få ett plus i födelsedagspresent (Om man får drömma)😅 Har dock inte sett någon novembertråd än, men vi ses definitivt där!

    när blir din nästa bim?🥰
  • Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-10 20:34:38 följande:

     


    åh vad spännande för er!! Vi har försökt länge nu (över 1 år totalt sätt) men fick tyvärr också ett uteblivet missfall i våras som inte var ?över? förrån i juli🥺
    Just nu är BIM 5/11 så då ligger vi väldigt nära varandra!
    håller tummarna för er skull 🥰


    Vad tufft, beklagar er förlust❤️ hoppas verkligen att november är er tur! Hur mår ni nu?❤️

    vad spännande att vi har bim såpass nära varandra! Häftigt om vi båda plussar 🥰 Kör ni ägglossningstest eller temp etc?☺️
  • Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-10 22:29:46 följande:
    Mår fortfarande dåligt över hela situationen när det liksom kommer över mig på nytt att vi snart skulle vara 2barnsföräldrar osv. Men jag försöker att för det mests bara blicka framåt!

    ja verkligen!! Hoppas på vår tur 🥰
    jag kör både ägglossningstest och tempning(NC), har dock bara tempat en månad (augusti), sen tog jag en paus under september pga alldeles för mycket som hände runtomkring mig.

    ni då? Vad kör ni på för metod?🥰
    Jag förstår det, vad starkt av dig att försöka blicka framåt!

    det borde ju öka chanserna att köra bägge tänker jag, vad bra! Jag hade gärna tempat men vår son vaknar så olika tider så känns inte som det hade blivit bra av den anledningen? kör bara ägglossningstest 🥰
  • Emzor1
    Jassssen skrev 2024-10-11 18:21:59 följande:

    Vårt försök nummer 14, äntligen visar kroppen att den kan iallafall 🥲🙏  stanna nu ✊


    Stort grattis!!!🤩❤️
  • Emzor1
    Drömmenomentrio skrev 2024-10-11 20:20:38 följande:

    Mina bröst är jätte ådriga och lite ömma. nån som haft det som tecken innan? Brukar inte ha så innan mens annars.  Är på äl+10 neg test. 


    Jag hade det min första graviditet, läst om många som testat negativt äl+10 men fått positivt äl+12, min kompis testade negativt v.7 så hon trodde inte hon var gravid - fick sen + v.10, (hade även mens varje månad) sen när hon gjorde ultraljud fick hon en chock när de sa att hon var i v.13! Nu har hon en frisk liten tjej 🥰
  • Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-12 19:52:42 följande:

    ❤️

    tror egentligen det viktigaste är att lära sig sin kropp och cykel, då spelar det ingen roll vilken metod man kör liksom!


    Vår dotter stör också tempningen många gånger, men upplever att det ändå gick bra första månaden! Nu ska jag börja igen efter en månads uppehåll så får vi se hur det går nu😂 nu ska jag trycka i mig en jäkla massa piller i olika former som folk säger har hjälpt de , så får vi se om det hjälper något också🥹


    Vad skönt att det fungerat ändå, men visst kan de små göra det svårare ibland😂

    vad spännande! Jag har ätit rosenrot sedan tidigare för att bli pigg, läste att man kan ta det fram till äl så tänkte fortsätta tills positivt äl-test😅 äter även lite andra vitaminer sedan tidigare men vet inte om det har någon påverkan för fertilitet☺️ vad för piller är det du ska testa? Så spännande om du plussar, då kanske jag borde testa samma om det inte tar sig nu????
  • Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-13 00:15:21 följande:
    Jag har ätit rosenrot sedan tidigare och även natalben gravid då den innehåller mycket bra grejer (bland annat folsyra vilket jag haft låga nivåer av tidigare).
    Sen har jag även blivit tipsad om munkpeppar, Q10, Inositol och bidrottninggelé , så tänkte köra någon liten mix av detta och hålla tummarna 😂 även tvingat sambon att börja med tillskott 💪🏼
    Oh spännande! får hoppar att cocktailen ger resultat! Hade gärna gett min man tabletter men han går på hjärtmediciner efter en stor operation han fick göra utifrån att han hade ett medfött hjärtfel, vågar inte mixa ifall att????

    Jag har haft preventivmedel innan när jag ätit rosenrot så har ingen koll på hur ägglossningen förändras, brukar du få den tidigare än vanligt med rosenrot?
  • Emzor1

    Beklagar allas - denna morgon, håller alla tummar för att det är er/vår tur nästa månad istället ❤️

  • Emzor1
    Yasen skrev 2024-10-13 17:46:20 följande:




    tog denna förut, detta kom upp efter en stund och inte direkt. är det spökstrek? ÄL + 10
    Det ser väldigt smalt ut, skulle tro att det är ett torkstreckom det är avläst efter tiden???? är ganska vanligt med dessa tester, men det behöver ju inte betyda att du inte är gravid! Hade nog tagit ett annat test av annat märke🥰 håller tummarna!
  • Emzor1

    Nu bör det närma sig ägglossning för mig, och för första gången tänkte jag testa clearblue advanced ägglossningstest☺️ Jag började på dag 10 i cykeln för min mens har varit lite oregelbunden (29-32 dagar) så inget extremt. Hittills bara negativa resultat. 

    Jag följer instruktionerna på testerna och testar med morgonurin, men lh är väl ?bäst? att mäta mellan 10-20? Hur går det ihop? När vi försökte med sonen körde jag stickor och hade en kort stegring bara på eftermiddagen 1 dag, på förmiddagen samma dag var det ganska svagt, morgonen efter peak var det ett svagt streck igen.. Är nu lite orolig över att testet Inte kommer bli positivt utifrån att min peak är ganska kortvarig?

    Kan jag testa på eftermiddagen istället för morgonen med detta test trots att jag inte fått blinkande gubbe, eller blir det felaktigt resultat?????

  • Emzor1
    Nanathalie skrev 2024-10-14 21:17:35 följande:
    Vill bara säga att jag läst det du skrivit men vet inte svaret på din fråga. Dock vet jag att LH är som högst mellan 10-20 och när jag testat har det varit 2 ggr dagligen (med vanliga hederliga stickor) och när jag sett att det stegrar har jag faktiskt testat 3 ggr, även morgonen! Min stegring var typ över på mindre än 2 dygn och jag tror jag kan ha missat den tidigare cyklar just pga det. Timingen är ju allt!

    Vet inte om det var till någon hjälp ❤️
    Tack snälla för ditt svar❤️

    vet inte om det var ett misstag att köpa clearblue advanced för det känns som det rört till det för mig mer än vad hederliga stickor gör.. 

    blir det inget denna månad ska jag köra 2-3 test nästa månad! Hur går det för dig?☺️ du väntar på plus nu va? 🤩
  • Emzor1
    Nanathalie skrev 2024-10-15 07:37:47 följande:
    Jag förstår känslan, föreslår älstickor från easy@home! De ger riktigt fina utslag! Jag tycker också du ska börja testa tidigare än dag 10! Börja så fort mensen är borta, alltså dagen efter. Man kan ha äl tidigare än man tror ❤️

    Jag är på äl+7 idag! Extremt spännande! Hoppas så mycket på ett plus 🥹
    äl 10 känns lite väl tidigt för mig om jag ska utgå från hur jag haft det innan, men i och för sig kanske cykeln ändrat på sig sen jag fick barn - tar det sig inte denna månaden ska jag följa ditt råd och testa med andra test och även tidigare!🥰

    Idag fick jag blinkande gubbe på clearblue advanced, är på cd 13, skulle väl tippa på att jag har ägglossning om 3-4 dagar om jag ska utgå från hur det var när jag fick sonen, nu blir det att ligga på lite och hålla tummarna!

    åh vad spännande, då är det bara några få dagar kvar tills du kan testa! har en bra känsla för oktober, hoppas vi får se ett positivt test från dig och alla andra om några dagar🤩
  • Emzor1
    Nanathalie skrev 2024-10-15 17:46:21 följande:

    Här har hoppet litegrann dippat lite. Min temp är helknäpp jämfört med förra månaden såhär dags. Då var den jämn. Fattar ingenting. Vet att man inte ska titta på tempen så långt från bim men tycker den gör så stora hopp jämfört med senast. 

    Någon med erfarenhet av detta? Äl+7 idag.


    en bekant till mig fick så, vet inte vilket datum men hon trodde att det var implantationsdip för hon blev gravid den månaden ❤️ har dock ingen koll på grafer själv och inte sett hennes, utan hon berättade bara om det och sa att hennes temp sjönk ca. 1 vecka efter ägglossning och att det var konstigt om hon skulle få så kort menscykel🥰
  • Emzor1
    Väntarpå4an skrev 2024-10-15 20:43:33 följande:
    Jag gjorde som du denna månaden och testade cb advance. Min äl och cykel verkar börjat leva sitt egna liv det senaste och förra månaden hade jag 33 dagar lång cykel så jag var inställd på att äl skulle komma sent denna månaden. Men i lördags var testet tomt, söndags blinkande smiley och i måndags fast smiley. CD 13. 
    Jag hoppas denna är mer tillförlitlig än rfsu tester 🙏😊
    Åh vad spännande! då är du på nedräkning inför bim, håller alla tummar och tår🥰 Jag hade en cykel på 32 dagar innan jag fick barn, gick som en klocka - men nu kan den diffa med några dagar☺️ skönt med såpass tidig äl samt att bara behöva ha blinkande i 1 dag, läst lite på forum om att vissa får blinkande gubbe upp till 7 dagar????
  • Emzor1
    Nanathalie skrev 2024-10-15 20:51:40 följande:
    Häftigt om så är fallet. Fick lite rosa på pappret förut. Kanske kan vara från en implantation. Eller så är det bara ett sprucket blodkärl? Denna djungel.. 

    Ska testa senare under veckan så märker vi väl. Minns du när din vän plussade i förhållande till tempdippen?
    Ja så kan det vara, aldrig haft nidblödning själv så vet inte hur det ser ut, inte heller haft rosa flytningar direkt heller förutom när jag var höggravid.. 

    nej, hon berättade att hon var gravid så sa hon bara att hon inte trodde att hon skulle vara det för att hennes temp hade sjunkt ca 1 vecka efter ägglossning.. men man brukar väl (rätta mig om jag har fel) säga att det tar åtminstone 2-3 dagar efter ägget har fäst tills hcg kan upptäckas i urinet? ????
  • Emzor1
    maluta skrev 2024-10-15 19:20:27 följande:

    Förlååååt för hijack av tråden men ni är så många här inne så tänkte om nån varit med om samma. 


    Idag råkade jag äta sobresada och jag är gravid! Om ni inte vet är det en bredbar fläskkorv, rå. Åt två små brödbitar med detta på (inte jättemkt alltså) men tänkte inte alls på det!!


    Blev nervös nu. Någon som varit med om liknande där allt gått bra? Vet att jag inget kan göra men blir orolig :(


    Det är ingen fara, jag kan tänka mig att många av rekommendationerna finns för att det finns en liten liten risk att något kan gå fel - därför ber man gravida avstå helt! Personligen tar jag rekommendationerna med en nypa salt, klart du inte ska frossa men om du smakar fläskkorv någon enstaka gång gör nog ingen skillnad☺️ 

    Grattis till din graviditet! 🌸
  • Emzor1
    Väntarpå4an skrev 2024-10-15 22:36:56 följande:
    Japp nu räknas dagarna och jag hoppas så himla mycket denna månaden (som alla andra månader😅). Vårt fjärde försök ink ett missfall i augusti. 
    Oh 7 dagar? Det känns jätte länge och jobbigt. Jag blev dock förvånad med en dag men det är väl lika bra det. 
    Hur går det för dig, har du fått en fast smiley än? ❤️
    Tufft med missfall, har också varit med om det - dock väldigt tidigt (v.6).. Jag tror på denna månaden och att du skriver om några dagar att du plussat!

    ja det känns väldigt länge.. har inte tagit dagens test ännu, drack så lite vatten igår kväll att jag inte blivit kissnödig än 😅 
  • Emzor1
    Väntarpå4an skrev 2024-10-15 22:36:56 följande:
    Japp nu räknas dagarna och jag hoppas så himla mycket denna månaden (som alla andra månader😅). Vårt fjärde försök ink ett missfall i augusti. 
    Oh 7 dagar? Det känns jätte länge och jobbigt. Jag blev dock förvånad med en dag men det är väl lika bra det. 
    Hur går det för dig, har du fått en fast smiley än? ❤️
    Okej nu testade jag, fortfarande blinkande.. funderar på om jag ska ta ett till i eftermiddag eftersom detta är andra dagen med blinkande gubbe 🤔 Har tidigare haft en ganska kort peak med positivt på eftermiddagen och sen negativt igen dagen efter - tror jag kommer missa lh annars..
  • Emzor1
    Nanathalie skrev 2024-10-16 08:28:45 följande:

    Tjejer. Tempen har gått uppåt och jag har nu fått det bekräftat att jag har ljus rosa flytning. Igår hade jag lite på kvällen, idag kom det igen när jag torkade mig. Holy shit! Tempdipp OCH potentiell nidis? Hur spännande 😂 det enda negativa är ju att det inte  finns hcg i kroppen än. Får ha mer tålamod med testandet och vänta mig plus senare.


    Så spännande 🤩 låter verkligen positivt!
  • Emzor1
    27186 skrev 2024-10-16 09:15:03 följande:

    Uppdatering! 


    Blev inget plus imorse?.! Tyvärr. 
    Mensen kom precis nu också, så kroppen fungerar iallafall. Har ju lite oregelbunden och kort cykel, när min cykel varit lite längre har mensen kommit på dag 27, vilket det är idag, men de senaste har det varit dag 24. Så samtidigt skönt att kroppen inte gått och blivit helt galen. Skrattande


    Lycka till med era plus ni som ännu väntar. Hjärta


    hoppas på nästa månad istället! låter ju väldigt positivt att cykeln återställt sig iallafall❤️ beklagar såklart att det blev negativt denna månaden🙏
Svar på tråden BIM Oktober 2024