• Anonym (Dålig lukt)

Dålig lukt i platsbyggd garderob?

Har flera platsbyggda garderober på rad som luktar så instängt och unket. Hur får man bort lukten?

Jag funderar på att tömma hela och skura insidan och sen tvätta allt som hängt där inne med den lukten är rädd att det blir helt i onödan. 

• Svar på tråden Dålig lukt i platsbyggd garderob?
  • Anonym (Olympia)

Häll upp ättika i en skål och ställ in i garderoben några dagar så bör lukten försvinna.

• klyban

Och fungerar inte det och att det är bakom på något sätt, så kan man måla med målarfärg som förseglar.
    Vi testade detta när vi köpte en bostadsrätt och den som bodde där före hade rökt som en galning i sovrummet.
    Efter vi målade så luktade det inte mer rök från garderoben.

Men om inte detta heller fungerar, ja, då får man nog börja gräva lite och försöka ta reda på vart det kommer ifrån och sen vidta åtgärder.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Jenny)

Jag hade nog tagit ut alla sakerna ur garderoberna och hängt/lagt dem luftigt. Sedan hade jag torkat ur dem med en blandning av yes, ättika och vatten. Vänta ett par dagar och se om lukten är borta innan du lägger in sakerna igen. 

Svar på tråden Dålig lukt i platsbyggd garderob?