Inlägg från: Anonym (Aldrig hänt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aldrig hänt)

Anklagad för att ha slagit personen

Syskonet går omkring och säger att jag har slagit den. 

Men sanningen är att jag faktiskt aldrig någonsin har slagit personen. Varken med knytnäve eller med öppen hand. Det har aldrig hänt.

Vi växte upp i en väldigt extremt dysfunktionell samt våldsam familj båda två. Blev slagna brutalt av våran kvinnliga vårdnadshavare.

Personen har skrikit ut detta till våran släkting att jag ska ha slagit den. Vet inte hur man ska bemöta detta då det inte alls stämmer.

Hur ska man hantera en sån här situation??

Fattar ingenting ärligt talat.

• Svar på tråden Anklagad för att ha slagit personen
  • Anonym (Aldrig hänt)
    Anonym (U) skrev 2024-09-13 22:12:50 följande:

Varför skulle ditt syskon ljuga? 

Varför skulle jag starta en tråd om detta och ljuga ?

• Anonym (Aldrig hänt)
    Anonym (U) skrev 2024-09-13 22:12:50 följande:

Varför skulle ditt syskon ljuga? 

Faktum är att den enda som har slagit den andre är syskonet som gav mig en rak höger vid 1 tillfälle, och slog till på flaskan när jag drack ur den en gång så jag fick jätteont i tänder och tandkött. Personen har även bitit mig så jag började blöda vid ett tillfälle och blev arg på mig för att den fick mitt blod i sin mun och slog mig därefter. Jag har aldrig och då menar jag verkligen aldrig någonsin slagit personen.

• Anonym (Aldrig hänt)
    Anonym (U) skrev 2024-09-13 22:27:56 följande:
    Du kan ha glömt dock. Du kan väl ej komma ihåg vartenda ögonblick i hela barndomen, speciellt om du haft det svårt. Då kan man få minnesluckor. Syskon kan ofta ha olika minnen om barndomen trots att de växt upp tillsammans 

Nej. Jag vet precis, då jag gjorde allt för att ta stryk så syskonet skulle klara sig. Sen kunde jag inte rädda personen varje gång. 

Varför kritiserar ni mig? Jag säger det åter igen, jag har aldrig någonsin slagit personen. Om jag nu hade gjort det så varför skulle jag starta en tråd om detta?

• Anonym (Aldrig hänt)
    Tow2Mater skrev 2024-09-13 22:32:37 följande:

Du kan ha glömt, eller den andra personen kan minnas fel.

Jag minns t ex bestämt att vi kom hem en dag och det hade varit inbrott. Mamma hävdar bestämt att det har aldrig hänt.

Såhär är det. Vi har haft det kämpigt. Men avbruten kontakt då personen umgicks med kriminella. Vi har än idag ingen kontakt men stöter på varandra och pratar normalt då. Kort men inte djupt.

Vid en kort period på ca 2-3 dagar för 12 år sedan ca så petade jag på personen (syskon kärlek) med mitt pekfinger i magen på personen. Detta är tillfällena som personen påstår att jag har slagit den. Detta hände även mitt ute på stan, bland hur mycket folk som helst. Och ingen reagerade på det då jag inte slog personen. Jag petade med mitt pekfinger för att få dennes uppmärksamhet eller när jag skojade med personen. 

Detta är de tillfällena som personen har omtolkat helt vridet til latt jag har slagit personen. Det var även vid detta tillfället som personen bet mig så jag började blöda, inne på mackdonadls i kön till kassan.

• Anonym (Aldrig hänt)
    Tow2Mater skrev 2024-09-13 22:32:37 följande:

Du kan ha glömt, eller den andra personen kan minnas fel.

Jag minns t ex bestämt att vi kom hem en dag och det hade varit inbrott. Mamma hävdar bestämt att det har aldrig hänt.

Personen anklagar mig alltså inte för att ha slagit den när vi var barn, utan vid dessa 2-3 dagar när vi var vuxna (runt 20 +års ålder.)

Jag petade på personen med ett finger i magen och i sidan för att få personen att le.

• Anonym (Aldrig hänt)
    Anonym (U) skrev 2024-09-13 22:47:08 följande:
    Syskonet kanske vill trycka bort dig och hittar på för att ha en anledning. Jag hade bara sagt att jag inte upplevde samma men ber om ursäkt om du upplevde det så. Sedan gå vidare. Finns ingen anledning att tjafsa om det i nutid liksom. 

Först ifrågasätter du mig, sedan anklagar du mig, eller? 

Du verkar inte kunna läsa texter och ta till dig av vad det faktiskt står.

Vi har ingen kontakt. Så varför skulle jag tjafsa om detta menar du?

Personen går och ljuger om mig fast vi inte har någon kontakt.

O varför ska jag be om ursäkt för någonting som ALDRIG har hänt menar du? 

Du kan svara mig när du tänker på min situation i första hand. Annars svara inte tack då jag märker helt vart du står i dina anklagelser samt misstro.

Svar på tråden Anklagad för att ha slagit personen