Inlägg från: Anonym (Kall) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kall)

Vad skulle du göra med 350000kr?

Be en invandrare återvända?

• Svar på tråden Vad skulle du göra med 350000kr?
  • Anonym (Kall)

Jag hade köpt en bil i alla fall

• Anonym (Kall)
    Anonym (Mi) skrev 2024-09-13 07:23:12 följande:

Intressant kring han som gjorde utredningen. När han inte landade i det utfall som var "beställt"...

Ja, varför ens spendera pengar på en utredning då? Och varför 350000? Varför inte 300000 eller 400000 eller kanske en miljooon?
  • Anonym (Kall)

Vilka tror ni nappar på erbjudandet? Såna som har akademisk kompetens nog att flytta och känner sig säkra på sin försörjning i hemlandet? (Skattebetalare själva) Eller utslagna människor som vet att de skulle stå på bar backe och att 350000 inte räcker många månader?

• Anonym (Kall)

Jag reviderar, skulle nog utöka gymmet och installera en bastu/ spa. 

• Anonym (Kall)

De uppskattar att 700 personer skulle nappa på erbjudandet dvs 245 000 000kr från statskassan. Säkert bara gängkriminalitet och våldtäktsmän. Inte kan det väl vara hederliga skattebetalare som har möjligheter att göra en akademisk karriär någon annanstans?

Vad skulle du göra med den summan? 

• Anonym (Kall)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-09-13 19:35:23 följande:
    350000 kanske räcker länge i vissa länder tex Somalia. 350 000 per person och tio barn. Då kan man nog köpa ett hus där.
    Finns det några indicier på att de som nappar på erbjudandet är såna som Sverige inte vill ha (gängkriminella eller våldtäktsmän) eller handlar det enbart om en hudfärgsfråga?
  • Anonym (Kall)
    Anonym (H) skrev 2024-09-13 19:41:24 följande:

Jag tror aldrig förslaget blir verklighet. Om det skulle bli det måste allsköns kryphål täppas till, det kommer försökas missbrukas.

Så sd har (i oppositionell anda ) försökt göra ett förslag de vet aldrig kommer att klubbas igenom pga att de vill vara de offriga martyrerna som det alltjämt ska tyckas synd om?

De vill ju bara rädda Sverige från 700 invandrare. Kanske gängkriminella, och våldtäktsmän, (men det spelar egentligen ingen roll i ärlighetens namn)
  • Anonym (Kall)
    FallenAngelNr1000 skrev 2024-09-13 22:53:54 följande:

Kanske jag som är lost på nollorna sorry dricker just nu. För 350 tusen kan jag inte flytta, Nej. 3,5 miljoner, JA! Jag drar inom 3 månader då! 

Du pratar om sd:s "fas 2"
Svar på tråden Vad skulle du göra med 350000kr?