Natta utan amning, HUR?
Behöver förslag på hur vi ska göra. Har en 12-månaders som är extremt mammigt och närhetssökande. Sen födseln har han ammats till sömns, då det var det enda som gick i början och sen blivit en vana.
Nu tar det dock 1 h av amning att komma till ro, och med en ettårings tänder och tyngd är det rätt kämpigt för min kropp.
Jag har inget emot att amma något nattuppvak, att amma på kvällen eller dagen, men jag skulle så vilja hitta sätt att börja komma ifrån nattningen med amning just då den tar längre och längre tid nu och gör lite ont just pga det.
Barnet har sedan födseln vägrat flaska och dricker nu ur kopp (med hjälp). Det ser jag inte som ett alternativ i sängen så det blir slabbigt.
Barnet äter bra med mat ca 45 min innan läggning, så jag ser det som osannolikt att han är hungrig. Vi har lugn lek inne, eoch vaggvisor på spelare för att hitta lugn.
Försöker pappan natta är det illvrål till barnet hostar så det kräks. Att leka med pappan innan går kanon men nattningen är tvärnit.
Vad kan man göra för att hitta sätt att kunna natta utan bröst? Hur har ni andra klarar det?
Jag skulle gärna ammar till sömns om det tog 15 min som förr, men en timme med gnag för att jag får sår.
Att gå runt med barnet går inte heller, det är skrik och ett barn som vrider sig, slår huvudet i mitt pga övertrött het och spjärnar för att komma ned. Jag orkar helt enkelt inte bära så länge som det skulle behövas.
Råd?