• Anonym (Ledsen)

Har man skyldighet att svara?

Har en bekant som skrivit några gånger senaste två veckorna, men jag har inte svarat (eller ens läst mer än det som syns utan att öppna) och han är nu jättesur på mig över att jag inte hört av mig. Jag mår dåligt psykiskt, vilket han vet, men han tycker att det är fult gjort att ignorera honom.

• Svar på tråden Har man skyldighet att svara?
  • Anonym (Ledsen)

Han är väldigt på och skriver så fort han ser mig online. Tror han skriver för sin egen skull, för att han vill prata, inte för att han är orolig för mig.

• Anonym (JB)

Jag läser knappt heller, eftersom jag är sjuk. Mina anhöriga fattar det. 

• Mia448
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-09-11 16:27:23 följande:

Han är väldigt på och skriver så fort han ser mig online. Tror han skriver för sin egen skull, för att han vill prata, inte för att han är orolig för mig.

Om du tycker han är jobbig så skriv att du inte kommer orka svara just nu. Har han social förmåga så fattar han då att det inte är lämpligt att skriva så där ofta
  • Anonym (Y)
    Anonym (JB) skrev 2024-09-11 16:36:51 följande:

Jag läser knappt heller, eftersom jag är sjuk. Mina anhöriga fattar det. 

Kan det inte vara skönt med lite social kontakt om man är hemma sjuk isolerad? Jag hade tyckt det. jag har ingen som hör av sig till mig. 
  • Anonym (W)

Det är nån i tråden som bemödat sig att trycka tumme ner på alla inlägg. Händelselös fritid kanske?

• Anonym (Nä)

Nä du måste inte svara. Särskilt om du tror att det ligger till så. Ibland orkar man inte och ju snabbare man inser det, ju friare känner man sig. 
  • Anonym (JB)
    Anonym (Y) skrev 2024-09-11 16:42:01 följande:
    Kan det inte vara skönt med lite social kontakt om man är hemma sjuk isolerad? Jag hade tyckt det. jag har ingen som hör av sig till mig. 
    Jag är varken hemma eller isolerad. 
  • Anonym (Herregud)
    Freddie K skrev 2024-09-11 15:20:29 följande:
    Jo, kanske det. Jag gör väl det så småningom.
    Dåligt av dig att låta henne vänta så. Det är ju du som skapade problemet genom dina meddelanden. Man up och svara.
  • Anonym (K)

Ja du kan väl fundera på vad du själv hade tyckt. 

Något kan man väl svara. Du skriver ju här. 

• Anonym (K)

Är du tjej? Han stöter väl på dig då troligtvis 
  • Mia448
    Anonym (K) skrev 2024-09-11 22:02:33 följande:

Ja du kan väl fundera på vad du själv hade tyckt. 

Något kan man väl svara. Du skriver ju här. 

Dock så är ofta personliga relationer mer krävande än att skriva anonymt online. Men ja man bör svara något, annars kan det orsaka stress hos den andra. Om det så bara är att säga man behöver space.
Svar på tråden Har man skyldighet att svara?