Cartjan1 skrev 2024-09-18 16:59:26 följande:
Vilket är helt ok, hade varit tråkigt om alla alltid höll med varandra :)
Som sagt, tycker inte heller att hennes känslor är konstiga - är väl helt naturligt om man hoppats innerligt på något som sen inte blir eller får andra utfall än vad man såg framför sig. Men jag anser nog att vuxna människor bör i största mån kunna hantera sina känslor så väl att man kan lägga lite band på sig och se den stora bilden där en annan människa faktiskt har öppnat upp sig om något som är svårt och oerhört jobbigt - även när det påverkar en själv negativt. Finns tid och rum för allt.
Sedan, hur mycket jag än predikar att alltid vara ärlig, så blir jag lite konfunderad över att detta verkar vara så extremt för många. Är inte som att ts har döljt att han är kriminell, missbruksproblem, terroinblandning eller stora skatteskulder - det handlar om sex och erfarenheter. Men jag accepterar att det helt enkelt är något jag inte förstår och får nog vara tacksam över att jag är gift redan och slipper dejtingvärlden 🙈
Du är inte kvinna va? Det borde inte bara det minsta konstigt att en kvinna som är i åldern att bilda familj inte vill ha en man som varken haft sex eller förhållande. Bortsett från att det i alla fall i mina ögon är en fruktansvärt osexig egenskap att vara oskuld i den åldern.