-
Kanske lugnare om du berättar att det är första gången och att du är rädd att inte vara så bra. Be henne lära dig...Anonym (Nervös) skrev 2024-09-11 12:06:38 följande:Låter bra. Är 29 år och om allt går väl blir det första gången för mig nu i helgen och vet att jag kommer att vara hypernervös med allt det kan medföra.
-
Ja, på sätt och vis blir det bättre och bättre, ännu efter 25 år.Mimosa86 skrev 2024-09-12 19:22:02 följande:
Nu är jag gift sen en tid tillbaka, men kan säga av erfarenhet att det inte spelat det minsta roll.
Jag låg åldrig med män jag inte tyckte om. Och då spelade det heller ingen roll om han var för nervös, för berusad eller annat som gjorde att första sexet inte blev bra. Att få vara nära honom var höjdpunkten- vilket det ofta är när man tycker om någon. Sexet blir alltid bättre när man landat och lärt känna varandra mer. Man utvecklar sexlivet tillsamman.
Mitt ex fick jag slicka i månader innan det gick för henne, och mellan 20 och 30 var nog inte sexet jättebra. Sen har jag levt med två kvinnor i vardera över 20 år, och sexlivet har varit hyfsat till bra till fantastiskt. Mitt X och jag låg med varann fortfarande när vi höll på att separera.
Jag är ingen ons-kille, har aldrig lyckats så bra med det. Med en kvinna fick jag aldrig upp den vid första försöket, och hon fick slidkramp. Andra gången gick det bättre för båda.
Om jag fattar kvinnor rätt så är det inte penetrationen som är det bästa, utan sensuell beröring, smek och slick, och sympati/empati/sexighet. Jag tror att killar övervärderar sin snorre och dess betydelse för henne. -
Hon kanske fick prestationsångest när hon insåg att hon skulle bli den första för honom, den han aldrig skulle glömma i resten av sitt liv...Anonym (Beror på) skrev 2024-09-17 14:29:25 följande:Jag håller inte med alls. Hade jag kommit så långt skulle jag inte backat och jag hade absolut velat veta det innan. Sen tycker jag inte det ska skyltas med på tex datingsidor eller i det skedet men har man väl kommit så långt.
Men TS, gå på känsla och instinkt. Om du vill att ni försöker igen, ta initiativ! -
Ja, det ligger mycket i det där att hon betedde sig illa. Du hade modet att visa svaghet, och hon bemötte det med kyla. Om hon hör av sig så kanske ni kan ge det en ny chans, men risken är att hon visade sin sanna karaktär.Anonym (Nervös) skrev 2024-09-18 08:23:05 följande:
Lite svårt att svara på, i och med att hon vill fundera på det så tolkar jag det som att hon inte avfärdade mig helt utan att hon fortfarande har mig i tankarna. Men jag upplevde det samtidigt som om hon hade mest fokus på sig själv så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Kanske hon sa att hon ville fundera bara för att hon inte ville droppa mig på en gång?
Men skulle hon höra av sig och säga att hon vill ge det ett försök ändå, jag då skulle jag definitivt ge henne en chans då jag skulle det som att hennes intresse för mig verkligen var genuint och hon vill satsa på mig trots brist på erfarenhet.
Men i annat fall så känns det snarare som att jag aldrig vill se henne igen.
-
Hon borde ha haft mjuksex med honom, tagit det lugnt, nakna tillsammans utan krav, då hade han troligen slappnat av efter en stundAnonym (My) skrev 2024-09-18 10:10:43 följande:På vilket sätt betedde hon sig illa? Vad borde hon gjort istället?
-
Nej, ingen ska ställa upp på sex som inte vill.Anonym (My) skrev 2024-09-18 10:26:02 följande:Du skojar! Hon ville inte ha sex med en oskuld och du tycker att hon borde ha ställt upp för honom trots att hon inte ville ha sex?
Men det finns en skala mellan "vill absolut inte" och "vill hemskt gärna". Hon verkade ändå vara intresserad av att ha sex med killen, men tvekade när han erkände sin nervositet. Om hon kände sig attraherad så hade hon kunnat hjälpa sig själv och honom till hudkontakt, kanske kärlek.
Frivilligt, av lust, för att hon ville, absolut. Pådyvla mig nu inte en åsikt jag inte har.