Inlägg från: Anonym (Openminded) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Openminded)

Inte singel, men…

Jag tänker om jag förstod det rätt att du dejtat killen du nu är i ett par med samtidigt som du under en period hade din kk som du nu drömmer om, saknar och tänker på? Så lite utav två parallella kontakter/ vänner/kk. Inget fel i det och det är inte alls ovanligt att kunna känna känslor för två personer speciellt inte om du åtnjutit deras både fysiska och vänskapliga kontakt under en längre period. Kanske har de båda något du lockas av. Du undvek din fd kk vid butiken så förstår att detta känns obekvämt och att dina tankar går till relationen du valt att gå vidare i samt att frågor om otrohet balanseras i dina tankar. Ja något av dejtingvärldens nedsidor när dessa tankar drabbar en och inte riktigt vill släppa. Ja du får ta en funderare, kanske din fd kk kan bli någon du fortsätter att ha kontakt med men lite mer sällan, eller så försöker förtränga honom helt och fokuserar på din parrelation, eljest återgår till ett läge där båda är dina nära vänne.

• Anonym (Openminded)
    Anonym (Virrigtjej) skrev 2024-09-11 03:37:16 följande:

Ja precis, du förstod det rätt. Jag dejtade min nuvarande kille till och från under en ett års period och när jag väl insåg att det började växa fram riktiga och starka känslor hos mitt kk tog jag upp det med honom och han överöste mig med komplimanger men sa att han inte är redo att träffa någon ny på ett seriöst plan (då han är för skadad efter skillsmässan) . 

Min kille jag har nu är verkligen underbar på alla sätt och vis, känns verkligen rätt. 
    Men det uppbrottet med den andra plågar mig inombords, känns som jag varje dag sörjer någon som dött. 
    Att ha båda i mitt liv är inte något alternativ tyvärr, det skulle inte vara respektfullt mot min partner då jag känner otroligt stark aptit på mitt gamla kk, samt för Att jag inte släppt honom. 

Känner just nu bara ett desperat behov att komma över honom helt men vet inte hur jag ska bete mig. Är orolig över att få leva med denna smärta.. 

Men tack så mycket för ditt svar 

Ja den starka aptiten du beskriver måste du försöka ta ställning till. Saknad och sorg kan vi nog känna lite till mans vid avbrutna relationer oavsett hur de sett ut. Aptiten kan ju också vara något att fundera över, var kommer den ifrån och vad är det du saknar, inte vill släppa? Eller är det kanske enbart känslan av förlust som ger dig hjärnspöken.
  • Anonym (Openminded)
    Anonym (Virrigtjej) skrev 2024-09-11 04:56:57 följande:
    Anonym (Openminded) skrev 2024-09-11 04:01:09 följande:
    Ja den starka aptiten du beskriver måste du försöka ta ställning till. Saknad och sorg kan vi nog känna lite till mans vid avbrutna relationer oavsett hur de sett ut. Aptiten kan ju också vara något att fundera över, var kommer den ifrån och vad är det du saknar, inte vill släppa? Eller är det kanske enbart känslan av förlust som ger dig hjärnspöken.
    Ja jag har funderat mycket kring det där med aptiten som jag har på honom , då jag är en tjej som alltid har haft hög sexlust och behov i relation och när jag inte haft någon kärleksrelation har jag behövt kk men aldrig känt i närheten av den aptit på någon annan som jag känner med honom..  Skulle nog säga att hans utseende ihop med hans personlighet tilltalar mig 110% Hmm bra frågor tycker jag, har funderat lite på det där med förlust. 
    Jag har aldrig blivit nekad någon kille förut , har aldrig heller behövt ragga på en kille ( hur skrytsamt detta nu en låter) 
    men just det här kket , raggade jag upp! Så han var den första någonsin jag raggat upp. Och den första någonsin som jag blottar upp mina känslor till som inte känner önsesigt eller snarare som inte vågar känna överhuvudtaget fastän jag nästan är helt säker att han hade känslor men satt lock på dom annars var han en bra skådespelare. Så kanske är det allt detta som gjort det till något extra, en kille som är lite svår och det blir mer spännande och väcker upp mer inom en.

Ja som man har jag tidigare jobbat hårt på att inte visa känslor i mina kk relationer. Dels för att jag varit rädd att kvinnan skall få djupa känslor men också för att jag själv skulle skrämma bort min kk. I dag vågar jag ha och visa känslor för mina nära vänner och upplever faktiskt att min sexuella aptit mättas bättre av det förhållningssättet. Jag lever ut mer och är mer i nuet i akten där jag tidigare upplevde en viss distans mellan sexet och mig själv. Tänker att faktumet att du själv tubbade/ förförde din kk, blottade dina känslor och att han visade distans till sina känslor lockar fram någon form av saknad, en känsla av att vilja vinna tillbaka/ erövra. Du nämner också spänning som en känsla, tanke och tänker att som du själv beskriver det, att hans agerande triggar dig. Sen tror jag också med tanke på att du beskriver din sexlust som stor att vissa tankar och känslor absolut är kopplade till dina sexuella erfarenheter med honom, du minns , du tänker tillbaka, drömmer och en del i dig vill känna, uppleva denna fysiska kontakt igen och du återvänder dit mentalt vilket också väcker dina tankar kring otrohet. En tanke som slår mig är ändå att du kanske borde överväga att ses med din kk igen för att få någon form av avslut, om det är enbart ett samtal över en kopp kaffe eller ett nära intensivt och fysiskt möte låter jag vara osagt, men något som får dig att känna vart du vill landa i detta på riktigt. 
Svar på tråden Inte singel, men…