Inlägg från: Tilolo |Visa alla inlägg
  • Tilolo

Är biologisk kvinna men vill vara man trots att jag attraheras av män. Förvirrad?

Dina känslor kring dig själv och att du bara attraheras till män är inte något konstigt. Det finns relationer där transmän lever med en annan biologisk cis-man eller transman. Jag blir verkligen glad och rörd för att din man är ett så fint stöd till dig i detta! 🥹😃💖

Om du känner att du behöver göra en könskorrigering för att känna att din själ och kropp är sammanlänkade så finns hjälp. Men jag vill förbereda dig på att det kan ta tid att först stå i kö, dess utredning och sen eventuell operation. Men jag vill också säga att det är helt okej om du skulle känna att du inte vill göra en korrigering för att bara i din känsla och själ leva som man. Det finns andra sätt att leva ut dessa behov på.

Det finns många tycken om vad som är att vara en riktig man, men i det stora hela handlar det om att 💖känna💖vem man är. Sen är det såklart ett plus om det yttre kan spegla ens inre på något sätt.

Jag förstår att det känns konfliktfyllt i vilket beslut du ska ta gällande resten av din familj. Jag har befunnit mig i liknande situationer i min komma ut process. Det har varit nog så svårt och slitande! Men för min del hade jag tillslut inget val. Luften höll på att ta slut, rent bokstavligt, i dessa slitningar, och det var bara att välja på att gå under eller att börja leva.

Menar att dina behov att vara dig själv är det allra viktigaste. ⭐ Kanske behöver du ytterligare stöd i denna process, både före ditt outtande, under och efter. Och kanske kommer din familj också att behöva professionellt stöd för att successivt kunna vänja sig vid denna nya situation och i förståelsen att du ju är samma person som du var innan, bara i ett annat uttryck. 😊💖

Jag har ett tips på en Youtube-kanal om olika läggningar och könsidentiteter. Men jag skickar den länken gärna via pm. Om du är intresserad så är det bara att skicka ett meddelande. 😊

• Tilolo
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-09-11 11:29:48 följande:
    Tack för dina fina ord. Jag vet inte hur jag vill göra, eller mitt innersta vill gå igenom en utredning, ta testosteron och operera bort brösten. Jag skulle känna mig bekvämare i mig själv om kroppen stämmer överens med den jag är. Men samtidigt så finns tankarna att jag inte vill för att jag vill inte vara den "konstiga". Jag själv tycker inte det är konstigt men om jag genomgår allt detta kommer det alltid finnas de i min närhet som kommer tycka det är konstigt. De som inte accepterar det. Jag vet inte om det är så att jag inte vill pga rädsla för hur andra tycker eller om det är så att jag inte är redo. 

Men hur som helst är jag själv väldigt glad över hur min man reagerade. Han har även tänkt lite ibland och kommer med någon kommentar så som "hur skulle det kännas om barnen kallade dig pappa istället?" Eller "Hur skulle det kännas om du skulle börja raka skägg?" Blir ändå glad att min man vågar tänka som han gör och att han inte ser det som negativt. Skulle han se det som negativt så skulle jag ändå förstå. Jag har ändå tänkt att han kanske inte skulle uppskatta om jag gör en könskorrigering eftersom att han ändå attraheras av kvinnor. Men han säger att han älskar mig för den jag är och att han är så pass gammal att han inte behöver ha någon som ser typiskt kvinnlig ut eftersom utseendet inte är allt. 

Jo jag behöver stöd genom detta. Jag behöver nog någon utomstående att prata med och faktiskt komma på vad jag vill göra/inte göra. 

Jag kan skicka till dig sen så får du gärna skicka länken. Hur hanterade du de som såg det som negativt när du kom ut? Vad har du gjort? Har du genomgått en korrigering eller har du levt ut på andra sätt? Hur kändes det? 

Är glad om jag skrev kunde skänka något stöd. 🙂

Det ligger en föraktfull känsla mot det som avviker och då kan ens egna känsla färgas av andras tycke i det, vilket gör att man tar ett steg tillbaka och kan gå väldigt långt i sitt redan existerande förtryck mot sig själv för att inte röra upp något mer. Samtidigt som man ju då känner denna typ av andnöd att inte bara få andas ren egen-luft. Det blir ett väldigt sick-sackande och det kan nästan bli schizofrent för att man hela tiden har denna konflikt.

Kan det vara så att du kanske för tillfället inte känner dig redo att bemöta all kritik än att det skulle handla om att du inte skulle vara redo att möta dig själv? För att för mig känns det som nästan ett nöd-skrik att du bara måste få ut detta uppdämda behov inom dig.

Vad häftigt, det måste vara en euforisk känsla. 😊 

Svarar hellre på dina frågor i meddelandet, om det är okej, då det är över min integritet att skriva om det offentligt. 🙂

• Tilolo
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-09-13 12:12:25 följande:
    Försökte skriva meddelande till dig men när jag trycker på ditt användarnamn så kommer det fram ett meddelande om att sidan inte finns och kommer upp siffrorna 404 med röd text. Hur gör jag för att skriva till dig? Kanske behöver logga in med dator? 
    Oj! 😨 Jag gjorde någon inställning nu, i tro om att det var rätt. 🤷😬 Hur är det om du försöker nu? 🙂
  • Tilolo
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-09-14 12:06:17 följande:
    Tror jag lyckades nu :) 
    Jaa 👏, svarade precis. 😊
Svar på tråden Är biologisk kvinna men vill vara man trots att jag attraheras av män. Förvirrad?