Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Tillfället som gör tjuven, eller?

Det beror på vad man pratar om.

Skulle aldrig köpa något som jag hade den minsta misstanke om att det är stöldgods. Att göda alla kriminella idioter är inte min grej.

Att tjuva från staten gör mindre ont. Skulle jag kunna smita från lite inkomstskatt skulle jag göra det. Nu har jag som vanlig anställd inte så mycket möjligheter till det men med tanke på hur mycket skatt jag betalar skulle jag faktiskt inte dra mig för det. Däremot inte pga politiker skor sig. Vår offentlighetsprincip och insyn gör att svenska förvaltning är en av de minst korrumperade i världen. Att enstaka politiker försöker sko sig rättfärdigar i min värld inte en hållning att alla fuskar och då kan jag göra det också.

När jag hade eget företag köpte jag grejer som företaget fick betala som jag använde privat, i viss utsträckning. Hade inga moraliska betänkligheter alls.

På den tiden man spelade på trav icke digitalt utan med anonyma spelkvitton kom en snubbe fram till mig och ville köpa min vinstbong. Vinstvärdet var 20.000kr om jag minns rätt och han ville köpa den för 25. Solklar pengatvätt förståss. Nej tack. Jag avböjde.

Svar på tråden Tillfället som gör tjuven, eller?