Inlägg från: Anonym (M O R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M O R)

Inte dagis förens 2 år

Våra barn började väl vid 21 respektive 22 månaders ålder. Alltså strax innan två. Inga bekymmer alls.. 

Båda barnen klarade det bra. Inga som helst inskolningskrångel. Ja lite de första dagarna på förskolan sådär första veckan naturligtvis, men ingen som stack ut eller avvek mot andra föräldrar som verkade ha det mycket tuffare och kämpigare med just den biten. 

De var inte sjukare än andra barn tycker jag, men båda ungarna hade nån period där när de var snoriga och sjuka och vi fick vabba jättemycket. Det var något utav läsåren på förskolan när de var tre-fyra tror jag som de var sjuka mycket, men både innan och efter det så var de nästan aldrig hemma och sjuka. Någon gång då och då men absolut inte mer än andra barn. 

Det sociala? Jag vet inte, tycker barnen är ganska genomsnittliga. Inte helt oblyga men absolut inte skygga heller. De har haft kompisar att leka med. 

Skulle inte oroa mig för förskolestart vid två.

• Anonym (M O R)

Bästa rådet till alla föräldrar vad gäller förskolestart. Gör vad som känns bäst just för er! Ni känner era barn. Alla barn är olika.

Vissa barn kommer att trivas bra på förskolan medans andra inte gör det i samma utsträckning. Det är olika också. 

Vill man vänta till två års ålder, gör det!!! 

Svar på tråden Inte dagis förens 2 år