Kvinna7 skrev 2024-09-12 12:14:39 följande:
Ser inga problem med att ditt barn börjar förskolan vid 2 års ålder. Är så olika hur inskolningen går. Ibland är det lättare med 1 åringar då de ännu inte har samma tidsuppfattning som en tvååring och äldre. Därav kan det anses lättare. En tvååring har börjat förstå. Men en trygg vuxen vid lämning som pratar om att vi ses efter att mamma har arbetat klart och att mamma/pappa kommer alltid tillbaka och hämtar. Jag ser det bara som en stor förmån för barnet att den har fått vara hemma länge. För det sociala så går ni ju på öppna förskolan och säkert till lekplatser osv så ert barn träffar barn i olika åldrar. Samt andra vuxna. Det är egentligen den allra viktigaste aspekten. Att kunna samspela med andra. Hälsningar pedagog med lång erfarenhet.
Mitt barn är väldigt försiktigt emot främlingar så att lämna till en utomstående just nu hade nästan känts omöjligt. Jag skulle tex inte kunna låta en främmande vuxen bära honom. Men som du skriver så träffar vi öndå mycket folk. Vi är iväg på massa grejer både förskola Men även badhus, lekplatser o annat samt träffar andra mammor med barn.