• KristinL85

Svaga gravid.test...

Efter 15 IVF behandlingar. Flera avbrutna. 4 ET. En graviditet som slutade i MA v8 förra sommaren, så har vi nu satt in en fryst blastocyst för första gången. 
    Insättning 31/8, dag 6. Ostimulerat, alltså i egen cykel utan några hormoner.

Eftersom jag har ett stort kontrollbehov (kanske inte så konstigt efter våra snart 5 år i denna cirkus) så började jag testa redan RD 5. Då neg. Men på RD 6 anade jag en skugga på testet. Har sedan testat varje dag, några dagar flera gånger. Men kan inte tycka att strecket blir speciellt mycket starkare... 
    Första testet är alltså från RD 6 och sista från idag RD 10. 
    I söndags var jag utom mig av oro tog då först ett vanligt digitalt som visade "gravid". Kom på att det var dumt efs det uppenbarligen finns HCG i urinen. Köpte då ett med veckoindikator som visade 2-3 v. Vilket borde stämma. Men blir ändå oroad över att inget händer på de andra testen... 
    Är det förresten någon som vet hur man beräknar BIM vid FET? I min vanliga cykel skulle det varit i lördags, är det samma vid FET? Ingen blödning i sikte dock. 

• Svar på tråden Svaga gravid.test...
  • KristinL85

Ingen som har tankar kring den svaga stregringen på testen? Eller som varit med om liknande o vill berätta hur det gick? 

• KristinL85
    Anonym (Jag) skrev 2024-09-11 11:31:10 följande:

Har aldrig använt den sortens tester men tycker du ska lita på CB-digitalt. Jag har barn men har fått två missfall också så oroar mig mycket, den här graviditeten testade jag flera gånger i början med vanliga CB och tyckte inte det blev speciellt mycket starkare , la till och med upp här och nån skrev att det såg svagare ut (en vecka mellan testerna var det då). Nu är jag iallafall i vecka 17 och allt har gått bra hittills.

Förstår att man gärna vill fortsätta testa men skulle säga att det är bättre att inte göra det, man blir knäpp av att sitta och fundera på om testerna är starkare eller svagare. 

Tack för ditt svar! 
    Jag vet ju egentligen att det är jättedumt att hålla på o testa så här frekvent, men man vill ju så gärna veta... 
    Man hoppas och önskar så att det ska gå hela vägen, samtidigt har man fått dåliga besked så många gånger att man knappt vågar tro att det någonsin ska gå... 
    Som du säger, man blir verkligen knäpp! 
    Grattis till din graviditet! :) 
Svar på tråden Svaga gravid.test...