Inlägg från: Anonym (Bonuspappan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonuspappan)

Hur orka bo ihop med någon som har ADHD/ADD?

Lider med dig TS. Vet vad du går igenom. Bor med sambo som troligen har outredd ADHD och autism. Bor med hennes två döttrar sedan tidigare äktenskap som båda har Asperger, ADHD och Borderline. Kan säga att det är oerhört tufft. Det har blivit betydligt värre med åren. Min sambos garderob ser ut som en soptipp och hennes bil som att det bor en drös med hemlösa knarkare i bilen. Hon kan varken passa tider eller hålla ordning men anmärker gärna på mig när jag får nog. Vi har två gemensamma barn. Anser mig inte kunna lämna henne eftersom jag är orolig för barnen. Hon är snäll och omtänksam. En fantastisk mamma men helt värdelös partner. Det tär att leva ihop med henne. Vi hade fantastiskt sex första 3-4 åren men nu är det obefintligt. Har läst att diagnosen kan påverka sexlusten negativt på många sätt. Antingen genom risktagande eller genom avsaknad av lust. Som sagt, varje dag är en kamp och jag har brutit ihop många gånger. Min energi är långt ifrån vad den var för några år sedan. Terapi hjälper inte. Ta hand om dig och bränn inte ut dig. 

Svar på tråden Hur orka bo ihop med någon som har ADHD/ADD?