Inlägg från: Anonym (Tvättstuga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvättstuga)

Hur många maskiner tvättar ni i veckan?

Hyreslägenhet, gemensam tvättstuga. Har tvättid en gång i veckan. Tre tvättmaskiner att tillgå, blir allt från 2 till 5 maskiner beroende på vad som använts.

• Anonym (Tvättstuga)
    Anonym (Tvättstuga) skrev 2024-09-09 10:03:43 följande:

Hyreslägenhet, gemensam tvättstuga. Har tvättid en gång i veckan. Tre tvättmaskiner att tillgå, blir allt från 2 till 5 maskiner beroende på vad som använts.

Just ja, en vuxen och två barn i mellanstadieålder. Barnen bor så gott som heltid med mig.
  • Anonym (Tvättstuga)
    Anonym (M) skrev 2024-09-09 11:02:23 följande:
    Hur förvarar ni den mängden smutstvätt under tiden?
    Tja, som alla andra förvarar man väl tvätten? I tvättkorgar. 2-3 maskiner varje vecka blir 8-12 maskiner i månaden. 

Själv har jag två tvättkorgar i badrummet, en för 60-tvätt och en för 40-tvätt. För mig och mina två barn blir det två fulla korgar i veckan ungefär. Handdukar samlas ihop i samband med tvättiden.
  • Anonym (Tvättstuga)
    Anonym (M) skrev 2024-09-09 11:33:16 följande:
    tvättar man varje veckan behöver man inte förvara lika stor mängd tvätt som om om man tvättar bara en gång i månaden. Skulle du tvätta en gång i månaden så skulle alltså dina två korgar inte räcka
    8-10 maskiner i månaden behöver inte betyda att man bara tvättar en gång i månaden.
Svar på tråden Hur många maskiner tvättar ni i veckan?