Använder du deodorant?
Använder du deodorant regelbundet?
Jag har slutat använda deodorant.
Använder du deodorant regelbundet?
Jag har slutat använda deodorant.
Fast jag har börjat fundera lite. Man svettas ju överallt, inte bara i armhålan. Jag svettas mycket på ryggen tex. Så varför man enbart har deo i armen undrar jag egentligen. Där svettas jag nog minst.
Fast jag har börjat fundera lite. Man svettas ju överallt, inte bara i armhålan. Jag svettas mycket på ryggen tex. Så varför man enbart har deo i armen undrar jag egentligen. Där svettas jag nog minst.
Det händer. Under varma sommardagar gör jag det ibland om jag är ute bland folk. Svettas sällan.
Ni som skriver att ni sällan svettas, menar ni då svettasså ni blir blöta, att det inte händer? För alla människor svettas och de som har en sjukdom som gör att de inte kan svettas måste duscha flera gånger om dagen. Det är ett livshotande tillstånd att inte svettas.
Svett är kroppens sätt att reglera temperaturen och man svettas alltså även om man inte blir blöt/luktar.
Jag har ett ganska välfungerande luktsinne och tycker inte att det här med deo eller parfym gör en människa fräschare.
Om en person som luktar illa vräker på sig deo eller annat medel för att dölja lukten så luktar den i min näsa både deo och svett. Svettlukten försvinner inte.
En del personer har en väldigt skarp svettlukt och den är helt omöjlig att dölja med deo.
Vad jag istället skulle rekommendera är att fundera över är om det finns någon orsak till den skarpa lukten. Kanske fel i vätskebalansen eller något i kosten som påverkar.
I mina ögon finns det inget synonymt mellan deo och fräsch.
Varje dag efter duschen. Märker skillnad när det är dags för nästa dags dusch om jag inte använt det. Men det ersätter ju inte dusch utan är ett komplement.
Bara när jag måste.
Ni som skriver att ni sällan svettas, menar ni då svettasså ni blir blöta, att det inte händer? För alla människor svettas och de som har en sjukdom som gör att de inte kan svettas måste duscha flera gånger om dagen. Det är ett livshotande tillstånd att inte svettas.
Svett är kroppens sätt att reglera temperaturen och man svettas alltså även om man inte blir blöt/luktar.
Jag använder Deodorant vanligtvis efter jag har duschat, men också ibland när jag jag har varit på toaletten i övriga mål. Jag föredrar parfym ibland dock.
Jag har något märkligt stift som min son har köpt.
Han gillar naturprodukter och det funkar förvånansvärt väl! Plus att det är giftfritt.
Nej, bara vid särskilda tillfällen där jag både blir nervös (=svetten luktar illa) och jag behöver göra ett gott intryck (fester, jobbintervjuer etc).
Nej, bara vid särskilda tillfällen där jag både blir nervös (=svetten luktar illa) och jag behöver göra ett gott intryck (fester, jobbintervjuer etc).
Nej, använder inte deo eller parfym. Jag har märkt att tjejer ofta fastnar för min lukt när jag inte använder. Tror att det är något biologiskt över det hela.
Men duschar regelbundet. Till Jul och Midsommar.
Ja, efter duschen sprejar jag på Rexona e.d.
Jag är extremt varmblodig (har varit sen jag var barn) och i perioder också svettats extremt mycket i armhålorna, så deo behövs.
Jag har något märkligt stift som min son har köpt.
Han gillar naturprodukter och det funkar förvånansvärt väl! Plus att det är giftfritt.