Använder du deodorant?
Använder du deodorant regelbundet?
Jag har slutat använda deodorant.
Använder du deodorant regelbundet?
Jag har slutat använda deodorant.
Jag slutade med det för 15 år sedan.
Ibland.
Ja, jag känner mig oklädd annars.
Till vardags kör jag med sådan alkoholfri roll on efter dusch.
Till fest eller andra lite mer speciella tillfällen använder jag deo-stick och after shave eller herrparfym av samma sort med doft jag gillar. Just nu är favoriten HUGO.
Oja det är ett måste men jag kan bara använda vissa sorter för annars får jag klåda.
Vill absolut inte få andra att må dåligt men jag måste använda deo för att inte lukta svett i slutet av arbetsdagen. Kanske att jag skippar en dag när jag är ledig, men det är sällan. Kan svara för min sambo också, som är tvingad av mig att använda deo eftersom han verkligen luktar skunk efter bara några timmar annars.
Ja självklart! Folk som inte gör det blir väldigt ofräscha snabbt under dagen, men de verkar inte inse det själva tyvärr.
Ja, alla dagar när jag vistas bland folk, tex jobbar eller går i affärer.
Är jag bara hemma någon dag kan jag skippa det. Men märker senare då att jag luktar lite svett när kvällen kommer.
Fast jag har börjat fundera lite. Man svettas ju överallt, inte bara i armhålan. Jag svettas mycket på ryggen tex. Så varför man enbart har deo i armen undrar jag egentligen. Där svettas jag nog minst.
Fast jag har börjat fundera lite. Man svettas ju överallt, inte bara i armhålan. Jag svettas mycket på ryggen tex. Så varför man enbart har deo i armen undrar jag egentligen. Där svettas jag nog minst.
Det händer. Under varma sommardagar gör jag det ibland om jag är ute bland folk. Svettas sällan.
Ni som skriver att ni sällan svettas, menar ni då svettasså ni blir blöta, att det inte händer? För alla människor svettas och de som har en sjukdom som gör att de inte kan svettas måste duscha flera gånger om dagen. Det är ett livshotande tillstånd att inte svettas.
Svett är kroppens sätt att reglera temperaturen och man svettas alltså även om man inte blir blöt/luktar.
Jag har ett ganska välfungerande luktsinne och tycker inte att det här med deo eller parfym gör en människa fräschare.
Om en person som luktar illa vräker på sig deo eller annat medel för att dölja lukten så luktar den i min näsa både deo och svett. Svettlukten försvinner inte.
En del personer har en väldigt skarp svettlukt och den är helt omöjlig att dölja med deo.
Vad jag istället skulle rekommendera är att fundera över är om det finns någon orsak till den skarpa lukten. Kanske fel i vätskebalansen eller något i kosten som påverkar.
I mina ögon finns det inget synonymt mellan deo och fräsch.
Varje dag efter duschen. Märker skillnad när det är dags för nästa dags dusch om jag inte använt det. Men det ersätter ju inte dusch utan är ett komplement.
Bara när jag måste.
Ni som skriver att ni sällan svettas, menar ni då svettasså ni blir blöta, att det inte händer? För alla människor svettas och de som har en sjukdom som gör att de inte kan svettas måste duscha flera gånger om dagen. Det är ett livshotande tillstånd att inte svettas.
Svett är kroppens sätt att reglera temperaturen och man svettas alltså även om man inte blir blöt/luktar.