Inlägg från: Cathariiina |Visa alla inlägg
  • Cathariiina

Tatueringar 👍 eller 👎??

På en kvinna är det ALLTID fult, eftersom det är maskuliniserande.

På båda könen är det trashigt, fast ännu mer trashigt på kvinnor. Sedan finns det ju grader i Helvetet, förstås - en ros eller en delfin på överarmen/axeln eller skuldran är inte hela världen, även om det inte tillför något heller. En stor dödskalle med maskar som kryper ur ögonhålorna, är något helt annat... 

Porträtt av idoler blir nästan alltid fula rent tekniskt för det är svårt att göra, och blir en skymf över idolen i stället. Har sett så många hemska Elvis och Marilyn...

Den älskades namn är bara dumt, eftersom den älskade idag inte är det i morgon. Och då blir det laser... Barnens namn får mig alltid att undra om personen har dåligt samvete för att den inte bryr sig om barnen, inte tar sig tid med dem, eller rentav inte har vårdnaden om dem. För man tänker ju på sina barn mest hela tiden ändå, så länge som de är barn i alla fall, och deras namn och personnummer glömmer man ALDRIG. Det är inget man behöver ha med sig på huden hela tiden för att komma ihåg det... Barnen är med en alltid ändå. 

Någon sällsynt gång kan jag dock tycka att det är sexigt på en man, om det är precis rätt motiv, och han kan bära upp det. En tatuering på en liten spinkig kille blir ju bara löjligt, men någonting typ en tribal på/runt en muskulös överarm t.ex., kan någon sällsynt gång vara sexigt på en man som är sexig redan innan. 

• Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-09-09 20:29:20 följande:
    Nu har ju jag iofs inte mitt barns namn intatuerad.

Med det sagt...

Hur kan man ha en så fyrkantig och totalitär svartvit syn på varför man tatuerar in sina barns namn?
    Jag läste faktiskt i Metro för ett antal år sedan, att det var fastställt att det var mest pappor i fängelse som gjorde det... Skulle de ha blivit ensamma med barnen, skulle det rentav ha kunnat bli farligt för de senare, många gånger. Det var bara for show. 
  • Cathariiina
    Anonym (o )( o) skrev 2024-09-09 23:45:42 följande:

Jag själv har inga tatueringar men har flera vänner som har och har haft ex inom den förstnämnda kategorin. Kan absolut tycka det är snyggt med andra ord, men det handlar också hur man är som person, hur man stylar den, ens levnadssätt osv. Lite som att fråga om typ trenchcoat är snyggt - vilket det absolut kan vara, men om det är klädsamt eller inte avgör i slutändan personen som bär den.

Inga kläder, konstiga hårfärger, osmakliga smycken eller NÅGONTING sådant som går att ta av, går att jämföra med tatueringar - tycker jag, då. Just för att tatueringarna är permanenta, och det kräver ett större mått av idioti att förfula sig permanent.

Många ungdomar har ju en period där de leker med långt, alternativ mycket kort snaggat hår (killar), onaturliga hårfärger, haschlöv om halsen, till och med en säkerhetsnål i läppen eller en ditklistrad pärla på näsan. MEN de vet själva att detta bara är en period, och att de om några år kommer att befinna sig någon helt annanstans - på en högskola eller en arbetsplats - där inget sådant passar in. Så de skulle aldrig göra något permanent som skulle förstöra deras framtid, som en tatuering, en nosring eller onaturligt förstorade hål i örsnibbarna.
  • Cathariiina
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-10 13:18:58 följande:
    Kul du. 
    Dock är det sant. Kolla på gamla bilder från 40-50 talet. Folk klädde sig propert, hade inga disney-frisyrer, inga tatueringar, inga piercings eller töjningar. Folk såg ut som folk och höll sig i en sund form. Män såg ut som män och kvinnor som kvinnor. 
    De enda som håller en liknande stil idag är överklassen. Att klä sig propert och inte se ut som något katten släpat in har blivit en klassfråga, trots att det faktiskt är BILLIGT att se proper och naturlig ut. 

För att bolla tillbaka din egen kommentar så tror jag snarare det är folks strävan efter att sticka ut från mängden och få rampljuset på sig, som gör att "normalt" anses tråkigt. Så vem/vilka är det som sitter på sina höga hästar egentligen? 
    Jo, och det var inte bara överklassen heller. Jag har bilder på mina släktingar, som då var lantarbetare, fabriksarbetare, bagerska, barnsköterska. De hade det där rena, fräscha, snygga, välvårdade. Hemskt att jämföra med hur många unga ser ut nu. 
  • Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-09-10 15:07:33 följande:
    Ursäkta, och det är inte 1940-50..
    Vi är inne på 2024...
    Ja? Det har gått åt fel håll sedan dess.
  • Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-09-10 15:28:26 följande:
    Trist för er då, att folk inte bryr sig om er bakåtsträvare...😏
    Vad är det för "framåtsträvan" att människor ska se ovårdade, skitiga och nedgångna ut? Sådant gör aldrig något bättre, varken på individ- eller samhällsnivå.
  • Cathariiina
    Anonym (isabelle) skrev 2024-09-10 15:33:39 följande:
    Antar att du är kille. För du har fel. Det är lika fult på killar. 

Som sagt, jag tycker faktiskt att det kan vara snyggt på en man någon sällsynt gång, men då måste det vara en man som är snygg och manlig och muskulös och sexig från början - tatueringen GÖR honom inte sexig, men den tar i alla fall INTE BORT från hans sexighet... som tatueringar brukar göra annars. Veka, omanliga män som tror att de ska bli "någon" för att de tatuerar sig, är bara patetiska. Men - något sådant här:  Tungan ute

Amazon.com : 4 Pack Stick on black temporary tattoo maui tribal body art  sticker transfer for arms shoulder aztec polynesian samoan hawaiian for  adult men and women (4 x all tribal tattoo

• Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-09-10 15:57:54 följande:
    Hittade du ingen bild på s.k "hunk" med en äkta tatuering för att stärka din dubbelmoral?

Inte ens en precis nygjord svart tatuering har en perfekt svart färg så som det är på bilden du lade in.
    OK, sådant känner inte jag till. 
  • Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-09-11 03:47:44 följande:
    Eller så kan  det ju vara så pissenkelt att man har blivit lärd från barnsben att går man i kläder  xv, så är man en sunkig person med låg självkänsla, medan om  man klär sig i kläderna Yyz så har man bra självkänsla och man gör då ett "gott intryck".
    Då det är så viktigt att samhället kan sätta stämplar på folk...

Ja och? Även om överklassen kanske inte är överrepresenterade med gärgat hår och öronmärkningar, så säger det knappast något om deras självkänsla.
    Självkänslan kan knappast fejkas och/eller sitter i vilka kläder man bär.
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-10 23:19:10 följande:

När det kommer till tatueringar är det dock något många skaffar under 20-års åldern när de fortfarande är "unga och dumma" och inte har hittat sig själva än. Och sen sitter tatueringen där livet ut.. 
    Synd. 

Fördomarna haglar här ser jag.

Fast vad är det egentligen för fel med välvårade människor? Jag tror att vi alla skulle vara gladare, om vi själva och våra medmänniskor vore mer välvårdade. På samma sätt som vi skulle må bättre av fler klassiska byggnader, i stället för fyrkantiga betonglådor. 

Flights: Pilot reveals when really happens when they travel away with cabin  crew | Travel News | Travel | Express.co.uk

• Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-09-11 16:47:31 följande:
    Vad har byggnader med saken att göra? Skulle man inte kunna ha klassiska fina byggnader  i stället för betongklumpar, om man lät människor få lov att klä sig som h*n själv önskar utan att det skall komma patetiska människor och stämpla dem, med er nedvärderande stämplar som ni håller på med?

Jag anser att en människa har rätt att få klä sig i de kläder h*n trivs i utan en massa påhopp från VISSA omgivningen, med sina feta vidriga nedvärderande stämplar på dem?

Vad är det för fel med att låta människor få lov att vara sig själva och klä sig som de själva vill, och även få lov att tatuera sig, pierca sig om de så önskar?

Det går att ha ett trevligt välfungerande samhälle, även om nu inte alla följer en s.k  "proper klädsel" (vad nu en proper klädsel är) som vissa av er promotar.

För att det hör ihop, tatueringar är typiskt för uppgiven förortskultur:

May be an image of ?La Sagrada Familia, skyscraper and ?text that says '?MODERN ARCHITECTURE 面新品 문 BUL ? YOU ARE YOUAREONLY ONLY A CONSUMER. JUST A COG IN THE MACHINE. YOU YOUARE ARE REPLACEABLE. YOU YOUHAVENOPAST HAVE NO PAST ANO NO FUTURE TRADITIONAL ARCHITECTURE ??? BELONG to BRIA GLORIOUS CIVILIZATION. TIS IS YOUR DUTY to PRESERVE TOPRESERVEYOUR YOUR HERITAGE, YOU U.WILLINHERIT WILL INHERIT YOUR ANCESTOR'S GREAT WORKS. YOUMUST YOU MUST START FAMILY ENSURE THE FUTURE OF YOUR NATION.?'??

Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??