Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Höjd funkisskatt

Jag får sjukpenning i särskilda fall. Det är 10.600kr/mån. Menar du att det är det som kommer få ökad skatt? För det skulle bli slutet för mig.

• Anonym (H)
    Mentat skrev 2024-09-09 08:01:45 följande:

Välfärd bygger på arbete, alltså vill regeringen uppmuntra till arbete. De som inte kan arbeta får fortsatt stöd från samhället.

Hatar när folk skriver att sjuka behöver uppmuntras eller hetsas till att arbeta. Väldigt nedvärderande för de som inte kan arbeta. Sedan är arbetsmarknaden väldigt hård och uteslutande mot personer med funktionsnedsättning eller sjukdom. Jag får inte ens ha praktik för de anser jag ej klarar av det. De vill hellre se mig bli isolerad och få sämre mående än att hjälp mig få en praktikplats eller arbete som fungerar för mig. 
  • Anonym (H)
    Freddie K skrev 2024-09-09 11:54:49 följande:

En fråga då: Är det inte bra att ställen som Samhall finns då? Där jag är(inte Samhall), där är det väldigt individanpassat, men vi fyller en viktig funktion. Vi sitter inte bara och dreglar eller lägger pärlplattor eller fikar som många tror. 

Samhall är ju värdelöst, finns tom en dokumentär om detta på uppdrag granskning. De erbjuder bara städjobb vilket bara passar en liten grupp människor. För att inte tala om att det är ett ensidigt och understimulerade arbete. De borde erbjuda olika sorters arbeten så att det kan passa olika människor. Tex administration så att personer som inte klarar fysiskt arbete kan få jobb via dem. Samt till personer som behöver jobba med hjärnan för att må bra. 
Svar på tråden Höjd funkisskatt