Inlägg från: Anonym (Hejsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hejsan)

Tinnitus

Hej!
    är det någon mer som upplevt tinnitus vid en förkylning? har nu haft detta i en vecka och det varierar i styrka! snälla ge mig hopp om att det går över och isåfall hur lång tid tog det? ❤️

• Svar på tråden Tinnitus
  • Anonym (Hejsan)
    Anonym (Ja) skrev 2024-09-08 08:08:31 följande:

Hej! 
    Min son får alltid tinnitus i samband med förkylning. Det tar olika lång tid innan det går över, som mest en månad efter att förkylningen var borta. Då var vi båda oroliga att det inte skulle gå över, men nu är vi vana. Han är tonåring nu så detta har hunnit hända många gånger. 

Håll ut. Distrahera med att hitta nån frekvens på radio eller musik som maskerar ljudet lite. Men spela inte hög musik. 

Håller tummarna att det lägger sig snart!

Tack snälla för ditt svar!! Min förkylning är borta men ljudet är kvar.. får hoppas att det vill ge med sig!
  • Anonym (Hejsan)
    Anonym (Ja) skrev 2024-09-08 08:50:10 följande:
    Om det inte går över så uppsök vårdcentral så de får titta om du har vätska bakom öronen, eller nån inflammation.

Jag var en gång med om en jättehög smäll och fick väldigt ont i ena örat. Hade ont av alla ljud länge, allt lät skränigt och distat. Även det läkte, det tog ett halvår. Gick omkring med öronproppar och undvek folk under tiden. Kändes hopplöst ibland, och ibland förlikade jag mig. 
    Tack för ditt svar ❤️
    och skönt för dig att det gick över!!
Svar på tråden Tinnitus