Inlägg från: Cathariiina |Visa alla inlägg
  • Cathariiina

Kvinnor hur vanligt är det med omskurna i eran upplevelse?

Anonym (Man) skrev 2024-09-14 18:21:40 följande:
    Varenda vettigt funtad människa måste väl ändå inse att det är ett grovt övergrepp att skära bort delar från ett barns kropp utan dess medgivande. Tyvärr verkar vidrigheter som dessa barbariska seder vara helt lagligt i Sverige 2024.
    Ja, våra politiker är mesiga. Ingen vågar ta itu med frågan, för att man inte får säga att våra invandrargrupper - judar och araber i detta fall - gör något fel. Därför offrar vi de här småpojkarna. 

Fast egentligen är det märkligt, för kvinnlig omskärelse KUNDE vi tydligen förbjuda i Sverige. Då borde steget inte vara så stort till att förbjuda manlig också. Jag undrar om det handlar om judarna i första hand - att det är DEM man inte får kritisera? För judar omskär ju pojkar men inte flickor, så de var inte en issue när vi förbjöd den kvinnliga omskärelsen. 
  • Cathariiina
    Anonym (Hena) skrev 2024-09-16 17:56:08 följande:
    Jag har läst dig i flera andra trådar och med tanke på dina extremt invandrarfientliga kommentarer är det mycket tveksamt att du bryr dig om invandrarbarnen. Jag tror att du snarare bara passar på och spyr mer av ditt hat mot invandrare. Du själv skrev i andra trådar att du vill kasta ut invandrarbarnen. 
    Jag har aldrig skrivit att jag vill kasta ut några barn, det får du länka till i så fall. Låtsasbarn på 18-30 år är dock inte "barn", så de ska förstås återvända om det blir styrkt att de ljugit om sin ålder. Eller andra asylskäl. Vår regering är starkt inne på återvandring nu, så det är liksom ingen konstig åsikt. 

Jag tycker för övrigt alltid att det är fel att tvinga på sina barn sina extrema åsikter och konstigheter, oavsett vad det gäller. Jag tycker t.ex. att det är fel att infödda svenskar får föda upp sina barn på en vegansk kost, också. Där borde samhället steppa in och säkra barnens tillgång till kött, fläsk, fisk, ägg, smör, mjölk o.s.v. under uppväxtåren. 

Jag tycker även att det är fel att låta sina barn växa upp i extrema sekter med en massa konstiga regler, t.ex. Jehovas, Hare krishna. Även om föräldrarna är infödda svenskar. Även där borde samhället steppa in, och se till att barnen får uppleva saker som är normala för svenska barn, även om det är förbjudet i sekten. T.ex. att fira jul, fira sin egen och kamraternas födelsedag. 
  • Cathariiina
    Anonym (Hena) skrev 2024-09-16 20:34:46 följande:
    Nej du, vi pratar inte om trettiåtingar utan faktiskt om små barn. Du är mot allt som inte är svenskt och kristet. Du har uttryckt rent hat. Så jag är inte förvånad över att du även här sprider ditt "missnöje" med invandring även när det handlar om en kuk ska vara omskuren eller inte. I USA är tex nästan alla omskurna men det är ingen som tycker att devär vilda fanatiker.
    Som sagt: du får länka till ett sådant inlägg av mig eller kopiera in i så fall. För jag vet att jag har ALDRIG sagt att små barn ska skickas tillbaka ensamma någonstans och hamna på barnhem där.

Om hela familjen utvisas, för att det anses säkert att utvisa dem till hemlandet, så är det ju en helt annan sak. Då har de ju sina föräldrar och syskon med sig (och troligen mor- och farföräldrarna i hemlandet som de återvänder till). Det vill säga alla sina anknytningspersoner. Det skulle bli mycket sämre för dem, om man skulle skicka ut föräldrarna för att de fuskat med sin asylansökan, och sätta barnen hos främmande i fosterhem här i Sverige. Men de fuskande föräldrarna kan ju inte heller få gömma sig BAKOM sina barn.

I USA har det bruket gått ner väldigt mycket i den infödda amerikanska befolkningen (som inte är muslimer eller judar). Det var någon känd barnläkare på 1940- eller 50-talet som började med de tossigheterna, han sa att det var renare och mer hygieniskt att ta bort förhuden, och då skulle förstås alla unga mammor som läste hans böcker göra det. Precis som alla skulle köra femminuters-metoden här när Anna Wahlgren var i ropet. Men som sagt: de mammorna är gamla eller döda nu, och de som är unga nu har andra fixstjärnor. 

Jag anser att kroppen är bäst som den har blivit skapad, vare sig man tror på en skapare eller på Evolutionen. Allting har en funktion, det finns ingen anledning att ändra på någonting - i alla fall inte förrän besvär dyker upp. Och vill man ändra på något så får man göra det när man är vuxen, det är inte en annan människa som ska bestämma detta. Gäller ju även alla andra permanenta kroppsförändringar, man får inte tatuera sina barn, bränna in mönster i huden, eller göra ett hål genom näsbrosket heller för att sätta dit en nosring. Öronpiercing är tillåtet, men det tycker jag faktiskt inte heller att det borde vara. Inte förrän flickan tydligt kan ta ställning själv och förstå riskerna, typ vid 12 eller 14 år.
  • Cathariiina
    Anonym (Tror snarare) skrev 2024-09-17 14:22:12 följande:

Fanatiker eller inte (och i USA är omskärelse oftast icke religiös), men mellan 100 & 200 barn /år har hävdats dör per år i USA pga omskärelse. Jag har läst om 1 fall i Sverige och 1 fall i Norge.

Jag är inte för rutinomskärelse av barn utan fysiska fel, och ser religiös omskärelse av barn snarare som motsatsen till religionsfrihet än religionsfrihet-eftersom religiös omskärelse av barn är vuxnas religionsutövning på barns kroppar, inte barns eget utövande.

Och vad i frågan känselförlust pga bortskurna nervändar så har den som omskurits som barn inget att jämföra med.

...och förutom de som dör, så går det så illa för en del att det blir nekros i penisen, och då måste den amupteras. Tänk att dessa individer måste gå genom hela sina liv utan penis, med allt vad det innebär, bara för en dum, primitiv vanföreställning! Hur ska de någonsin kunna förlåta sina föräldrar för att dessa tog den risken?
  • Meddelande borttaget
  • Cathariiina
    Anonym (Hena) skrev 2024-09-17 16:29:23 följande:
    inbyggda smörjsystem? Kan du förklara lite närmare vad du menar med det? Hur skapas detta smörjmedlet? 
    Gör dig inte dum. Om du inte vet det får du googla på det. Det här är inte en tävling i vem som har mest erfarenhet av penisar. 
  • Cathariiina
    Anonym (Sally) skrev 2024-09-20 02:12:57 följande:
    Precis, inte normalt alls,  de män hon har haft sex med har förmodligen haft problem antingen med hygien eller könssjukdom.
    Hon kanske kör runt och plockar upp hemlösa, utslagna missbrukare för att få ett ligg..? Tomte
  • Cathariiina
    Aliona skrev 2024-09-20 04:55:50 följande:
    Cathariiin, det finns ingen anledning att hålla på med personangrepp. Det tillför inget till diskussionen och det är ingen bra nätetikett. 
    Nä, men nu har hon som jag svarade inte varit varken saklig eller trevlig i tonen, hon heller.
Svar på tråden Kvinnor hur vanligt är det med omskurna i eran upplevelse?