Inlägg från: Anonym (Hena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hena)

Kvinnor hur vanligt är det med omskurna i eran upplevelse?

Jag tycker att omskurna är fräschare och snyggare. Sedan är det ingen skillnad i själva känslan när det är inne.

• Anonym (Hena)
    Cathariiina skrev 2024-09-16 09:24:13 följande:
    Ja, våra politiker är mesiga. Ingen vågar ta itu med frågan, för att man inte får säga att våra invandrargrupper - judar och araber i detta fall - gör något fel. Därför offrar vi de här småpojkarna. 

Fast egentligen är det märkligt, för kvinnlig omskärelse KUNDE vi tydligen förbjuda i Sverige. Då borde steget inte vara så stort till att förbjuda manlig också. Jag undrar om det handlar om judarna i första hand - att det är DEM man inte får kritisera? För judar omskär ju pojkar men inte flickor, så de var inte en issue när vi förbjöd den kvinnliga omskärelsen. 
    Jag har läst dig i flera andra trådar och med tanke på dina extremt invandrarfientliga kommentarer är det mycket tveksamt att du bryr dig om invandrarbarnen. Jag tror att du snarare bara passar på och spyr mer av ditt hat mot invandrare. Du själv skrev i andra trådar att du vill kasta ut invandrarbarnen. 
  • Anonym (Hena)
    Anonym (git) skrev 2024-09-16 18:02:36 följande:

Min svenska partner är omskuren (inte av religiösa skäl) och både han och jag är jättenöjda. Han ångrar inte en sekund.

Jag har både varit med omskurna och icke omskurna och skillnaden är STOR.
    Omskurna killars penisar är såå rena och luktar aldrig illa medan de med förhud faktiskt luktar illa och penisen ser inte lika fin ut.

Det är precis min åsikt också! Omskurna luktar nästan aldrig illa och är faktiskt mycket snyggare och sexigare utan det där överflödiga skinnet. På icke omskurna killar är det nästan alltid "svettigt" under skinnet och det luktar illa.
  • Anonym (Hena)
    Cathariiina skrev 2024-09-16 18:34:29 följande:
    Jag har aldrig skrivit att jag vill kasta ut några barn, det får du länka till i så fall. Låtsasbarn på 18-30 år är dock inte "barn", så de ska förstås återvända om det blir styrkt att de ljugit om sin ålder. Eller andra asylskäl. Vår regering är starkt inne på återvandring nu, så det är liksom ingen konstig åsikt. 

Jag tycker för övrigt alltid att det är fel att tvinga på sina barn sina extrema åsikter och konstigheter, oavsett vad det gäller. Jag tycker t.ex. att det är fel att infödda svenskar får föda upp sina barn på en vegansk kost, också. Där borde samhället steppa in och säkra barnens tillgång till kött, fläsk, fisk, ägg, smör, mjölk o.s.v. under uppväxtåren. 

Jag tycker även att det är fel att låta sina barn växa upp i extrema sekter med en massa konstiga regler, t.ex. Jehovas, Hare krishna. Även om föräldrarna är infödda svenskar. Även där borde samhället steppa in, och se till att barnen får uppleva saker som är normala för svenska barn, även om det är förbjudet i sekten. T.ex. att fira jul, fira sin egen och kamraternas födelsedag. 
    Nej du, vi pratar inte om trettiåtingar utan faktiskt om små barn. Du är mot allt som inte är svenskt och kristet. Du har uttryckt rent hat. Så jag är inte förvånad över att du även här sprider ditt "missnöje" med invandring även när det handlar om en kuk ska vara omskuren eller inte. I USA är tex nästan alla omskurna men det är ingen som tycker att devär vilda fanatiker.
  • Anonym (Hena)
    Anonym (Tror snarare) skrev 2024-09-17 14:22:12 följande:

Fanatiker eller inte (och i USA är omskärelse oftast icke religiös), men mellan 100 & 200 barn /år har hävdats dör per år i USA pga omskärelse. Jag har läst om 1 fall i Sverige och 1 fall i Norge.

Jag är inte för rutinomskärelse av barn utan fysiska fel, och ser religiös omskärelse av barn snarare som motsatsen till religionsfrihet än religionsfrihet-eftersom religiös omskärelse av barn är vuxnas religionsutövning på barns kroppar, inte barns eget utövande.

Och vad i frågan känselförlust pga bortskurna nervändar så har den som omskurits som barn inget att jämföra med.

Så du gör skillnad på om det är religiöst eller icke religiöst? Föräldrar i USA som väljer att omskära sina barn pga. bättre hygien är bättre än religiös omskärelse?

De som jag varit med och som varit omskurna lider inte alls av känslobortfall.
    Om jag förstått rätt så finns det fördelar med att vara omskuren. Några av dessa är:

Bättre hygien och renhet. Omskärelse anses göra det lättare att hålla penisen ren och förhindra ansamling av urin och smegma under förhuden.

Minskad risk för urinvägsinfektioner, särskilt hos spädbarn och småbarn.

Lägre risk för sexuellt överförbara sjukdomar, inklusive HIV. Vissa studier har visat en minskad risk för HIV-överföring hos omskurna män.

Minskad risk för peniscancer.

Förebyggande av förhudsförträngning (fimos) och andra problem med förhuden.

Potentiellt minskad risk för livmoderhalscancer hos kvinnliga partners
  • Anonym (Hena)
    Cathariiina skrev 2024-09-17 16:14:32 följande:
    ...så det är ju synd att du inte är gift med den kvinnan du har sex med, och att hon dessutom har ett utomäktenskapligt barn som inte är ditt! Cool 
    Förlåt, jag kunde inte låta bli - målet var för öppet! Skrattande 

I sak håller jag förstås med dig om allt du skriver här. Bland annat att de där avskurna nervändarna kanske inte har någon betydelse för en 20-åring, men för en 50+-åring kan de göra avgörande skillnad avseende om han kan genomföra ett samlag eller inte. Det blir ju även en förhårdning av ollonet p.g.a. att förhuden inte finns där som skydd, och med sitt inbyggda smörjsystem, så det är flera saker som inverkar.  
    inbyggda smörjsystem? Kan du förklara lite närmare vad du menar med det? Hur skapas detta smörjmedlet? 
  • Anonym (Hena)
    Cathariiina skrev 2024-09-17 18:26:44 följande:
    Gör dig inte dum. Om du inte vet det får du googla på det. Det här är inte en tävling i vem som har mest erfarenhet av penisar. 
    Nämen på riktigt. Du som är så smart kan väl förklara för dumma mig. Vad jag vet finns ingen inbyggd penisinsmörjning men det finns svett och kissrester som samlas under förhuden. Ja, jag har lite erfarenhet av penisar och tycker att det luktar äckligt. Därför vägrar jag suga av ickeomskurna killar. Men killar som är omskurna, JA. 😊
  • Anonym (Hena)
    Anonym (Tänk om) skrev 2024-09-17 18:08:07 följande:

Tänk om en man hade skrivit att han föredrar omskurna kvinnor, då skulle det bli rabalder på forumet. Men tydligen OK att en kvinna skriver att hon föredrar omskurna män.. 

Ja, det kanske borde vara förbjudet?
  • Anonym (Hena)
    Anonym (Tror snarare) skrev 2024-09-17 18:59:59 följande:
    Det finns också olika körtlar o sekret. 
    Va? Förklara lite mer tack. Det är första gången jag hör om det.
  • Anonym (Hena)
    Anonym (Tror snarare) skrev 2024-09-18 11:39:08 följande:
    Talg från talgkörtlarna på insidan av förhuden som smörjer huden som gör den mer mjuk och sedan förstås sekret från Cowpers körtlar strax nedanför prostatan i samband med sex.
    Talg? Nja, väldigt lite. Sekret? Svammel! Döda hudrester svett och kiss samlas under förhuden. Luktar nästan altid jätteäckligt. Omskurna är mycket renare.
  • Anonym (Hena)
    felicityporter skrev 2024-09-19 01:01:02 följande:
    Vilka stolpskott till män du råkar välja då, om de tvättar sig normalt luktar könet verkligen inte illa. Fittor luktar mer.
    Min erfarenhet är att icke omskurna är rena bara efter duschen, men redan exter 4 timmar och när de har kisssat börjar det lukta illa. Omskurna killar luktar aldrig illa.
Svar på tråden Kvinnor hur vanligt är det med omskurna i eran upplevelse?