• lafille95

Charmiga killen som gick upp i rök

Hej,

Är en 29-årig tjej som efter ett snart 10 år långt förhållande nyligen blivit singel. Använt Tinder till och från i två månader, matchat med många och fått mycket bekräftelse, men inte hittat någon så intressant ännu...

Förrän HAN dök upp. 30-årig kille, född i sverige men persiskt ursprung och pluggar i Riga. Vi klickade så bra och pratade konstant i 3 v, främst via röstmeddelanden på Instagram. Han gav mig bekräftelse och överöste mig med komplimanger från start. Sa att han är så kär i mig, att jag är såå vacker, att jag gör honom glad, att jag är rolig, att jag är hans siamesiska tvilling och kvinnliga motsvarighet, att han tänker på mig hela tiden, att jag har allt han vill ha i en partner och att han tänker på mig konstant, han sa även att han önskar att vi i framtiden bor ihop. Vi pratade om allt möjligt och kom in på allifrån psykisk ohälsa till tankar kring barn och framtid. Några dagar efter att han för tredje gången sa att han är kär i mig, började han bli men kall och svara mindre. Så märkligt. Frågade på söndagen förra v om han tappat intresset, vilket han försäkrade mig om att han inte hade. I måndags pratade vi mycket på dagen, på kvällen svarade han ej så mycket. I tisdags svarade han superkort och därefter sa han inget mer. Jag frågade då på nytt om han tappat intresset eller om han vill fortsätta prata. I onsdags morse vaknade jag av en blockering från honom. Tycker detta är såå tråkigt och jag tänker på honom hela hela tiden. Både han och jag ville gärna ses men har pga avståndet inte hunnit det än, men planer fanns. Den connection vi hade var såå fin och genuin och det känns sååå tråkigt att han bara blockade?

Har någon förståelse för varför? Blir snart galen av detta, vill bara ha ett svar och en förklaring. Denna connection var utöver det vanliga. En så fin kille och vi pratade om allt möjligt dessa veckor. Kan någon förstå hans agerande? Blir galen av dessa  tanka? Vill bara prata med och träffa honom! Någon som har erfarenhet av persiska killar eller klllar som dessa?
  • Svar på tråden Charmiga killen som gick upp i rök
  • lafille95

Ja, kommer som sagt från ett långt förhållande såå.. berätta mer tack iställer för den attityden. tack på förhand!

• lafille95

Svar till Xenia:

Han la in en rejäl charimoffensiv från start. Sedan blev han mer seriös och vi pratade om allt vardagligt såväl som livsproblem och musiksmak. Charmen har funnits där absolut, men exakt hela tiden.

Jag som nybliven singel mitt i vuxenlivet har inte koll - varför tror du att man gör så här? Tacksam för svar.

• lafille95

Till anonym (men snälla):

Killen är som sagt född och uppvuxen i Sverige. Att han pluggar i Riga är för att det var där han kom in. Så det har absolut inget med att få stanna i Sverige att göra, för här har han bott i hela sitt liv. 

• lafille95

Till anonym (men snälla)

Hahq, jag är smartare än så. Har såklart hans förnamn och egennamn så jag vet var han bor och han är skriven i Sthlm 😉

• lafille95

Han gav inte ens sitt efternamn men det listade jag ut själv. Kollat upp honom på fb och hittat hans profil med för och efternamn med hans bild, vilket stämmer med Mr Koll och Ratsit. Jag kan min stalking. 

• lafille95

Svar till Tow2mater:

Känslor kan uppstå bakom en skärm, det hände för mig nu. Tidigare har jag alltid trott att sånt är orimligt. Men inte nu. Det handlade absolut inte om pengar, tror snarare han känner mycket fort, tröttnar och sen gör samma sak med nästa. Tror han gillar adrenalinkicken, känslan av att bekräfta och bli bekräftad och sen går man till nästa. men absolut konstigt att bli kär så fort - ja! Innan man ens träffats?Men en röst kan säga mycket och detta koncept med röstinspelningar var lite som love is blind.

• lafille95

Svar till Lynx123:

Tror absolut att han kände något (han är kräfta, de känner mycket fort), men inte på den nivån han beskrev. Det är inte rimligt. Har inte heller erfarenhet av iranier, men hört att de är väldigt artiga, charmiga osv. Och det är tydligt nu att de uppenbarligen är. Även hört att greker och italienare är så.

• lafille95

Svar till Lynx123:

Tror absolut att han kände något (han är kräfta, de känner mycket fort), men inte på den nivån han beskrev. Det är inte rimligt. Har inte heller erfarenhet av iranier, men hört att de är väldigt artiga, charmiga osv. Och det är tydligt nu att de uppenbarligen är. Även hört att greker och italienare är så.

• lafille95

Svar till anonym (devila deluxe):

Låter väldigt rimligt. Han sa också att han inte dejtat eller snackat med nån tjej från Sverige sen han flyttade till Riga, så jag tror att han tyckte det var kul att snacka och sen pallade han väl inte, finns så många andra och klart det är enklare med någon i Riga.

• Meddelande borttaget
  • lafille95

Svar till anonym (devila deluxe):

Låter väldigt rimligt. Han sa också att han inte dejtat eller snackat med nån tjej från Sverige sen han flyttade till Riga, så jag tror att han tyckte det var kul att snacka och sen pallade han väl inte, finns så många andra och klart det är enklare med någon i Riga.

• lafille95

Svar till anonym (Linn):

Jo det tyckte jag absolut han gjorde? Jag blev förvånad av hans starka ord sådär direkt. Och jag besvarade det i början med att jag vet inte vad jag ska säga. Så jag kände absolut att wtf är detta, men sen började vi lära känna varandra och snackade som sagt om alltifrån psykisk ohälsa, till musik, familjeproblem och framtidsplaner. När vi pratade om barn osv så sa han att han alltid ställer frågan när han pratar mer seriöst med nån. Och han är väldigt trevlig, frågar mycket och vill veta  saker om en, vilket också gör att man blir mer intresserad?

• lafille95

Svar till anonym (Linn):

Jo det tyckte jag absolut han gjorde? Jag blev förvånad av hans starka ord sådär direkt. Och jag besvarade det i början med att jag vet inte vad jag ska säga. Så jag kände absolut att wtf är detta, men sen började vi lära känna varandra och snackade som sagt om alltifrån psykisk ohälsa, till musik, familjeproblem och framtidsplaner. När vi pratade om barn osv så sa han att han alltid ställer frågan när han pratar mer seriöst med nån. Och han är väldigt trevlig, frågar mycket och vill veta  saker om en, vilket också gör att man blir mer intresserad?

• lafille95

Svar till anonym (Linn):

• lafille95

Svar till Cathariiina:

Exakt, det gör man inte, men det ät så lätt att falla för det. Särskilt när han lyssnar på en och vill veta mer om en. Och jag fattar att han inte säger så till bara mig haha, jag är inte dum. Så som jag uppfattar honom är hans avsikter att bekräfta och få bekräftelse. Hade säkert träffat honom om han bott i Sthlm. Har fått många matchningar på Tinder, men alla verkar så tråkiga, inte alls intressanta. killar vet inte hur man pratar med en...

Nu hänger jag int med - månadsbiljett till de svenska bidragsgrytorna? Utveckla gärna 

• lafille95

Svar till Xenia:

Vi skickade bilder på instagram direkt på våra ansikten och vad vi gör, dvs sånt går inte att fejka, för det är bilder som försvinner. Så jag vet precis vem han är. Som sagt, även om han bara sa var han bor i sthlm (vilket stämde) samt förnamn och födelsedatum och år, så hittade jag hans efternamn - jag kan sånt. Hittade vem han är och det är precis den han utger sig för att vara. Han har också gjort musik (men är absolut inte känd) så hans identitet är jag 100 på.  

• lafille95

Man kan skicka bilder på instagram via Instachatten/instadirekt. Dels kan man skicka sparade bilder från kamerarullen alt direktbilder - precis som Snapchat, som försvinner efter att man öppnat dem 

Svar på tråden Charmiga killen som gick upp i rök