Inlägg från: Anonym (Äsch då) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äsch då)

Någon som gjort orosanmälan?

Anonym (Kritisk Förälder) skrev 2024-09-08 09:13:28 följande:
    Du måste ju fatta att i samma stund som det börjas prata runt dröjer det ju inte länge innan ryktet spritt sig till hela personalstyrkan, samt barn och föräldrar.

Vem skulle vilja ha sitt barn kvar på den förskolan/skolan efter något sådant?

Kul att sitta på de kvartssamtalen och föräldramötena. En orosanmälan betyder i allmänhet två saker. Den läggs ned av soc i 99% av fallen efter avslutad utredning och föräldrarna tar sina barn därifrån. Största förlorarna är antagligen barnen. 

De flesta går nog inte så långt att de börjar hota personalen, men det är nog inga vackra tankar som tänks. Det är ju bara att sätta sig in i situationen själv. 

Du verkar lite paranoid i ditt tankesätt. Varför skulle det spridas rykten till HELA  personalstyrkan och andra barn och föräldrar? Det är helt orimligt.
    Har själv tre barn som gått i olika skolor och jag har aldrig  någonsin hört om någon socanmälan gällande någon skolkamrat till barnen men det lär ju ha förekommit ett antal sådana för barn i skolorna mina barn gått i genom åren.

Du verkar mest försöka skrämma upp folk alternativt ogilla skolpersonal och socialtjänsten. 

• Anonym (Äsch då)
    Anonym (Kritisk Förälder) skrev 2024-09-08 10:30:39 följande:
     Börjar det pratas runt är det klart att ryktet sprids. 
    Att du inte hört något beror antingen inte skett anmälningar eller att det inte pratats runt. 

Att föräldrar som blivit orosanmälda av skolan inte vill låta sina barn gå kvar där är rätt självklart om du tänker efter lite. 

På så pass stora skolor är det nog rätt självklart att det gjorts en och annan anmälan, konstigt vore annars. 

Min svägerska blev faktiskt anmäld av skolan efter att hennes dotter sagt att hennes mamma rivit henne på ryggen. Hon hade mycket riktigt ett fult rivsår men det var orsakat av att hon kröp in i en buske och rivit sig på en gren. De bytte inte skola efter det. Så så självklart är det inte att man byter skola, snarare var de glada att pedagogerna tog saken på allvar och följde protokoll. Om man blir så kränkt över en regelmässig anmälan så finns det kanske grund för en sådan liksom. 

• Anonym (Äsch då)

Om barnet anses vara i akut fara görs ett omhändertagande direkt, annars inte, då blir det istället en kallelse till intervju hos socialen.  Finns ingen grund för anmälan så läggs ärendet ner, det är inte konstigare än så. 

Ni som påstår att barnet blivit hämtade av polis utan grund: vad har anmälan handlat om?

• Anonym (Äsch då)
    Anonym (Va?) skrev 2024-09-09 14:35:04 följande:
    Har jag påstått något annat?

Jag sa att personen har fel i sitt uttalande, det är där du borde läxa upp. Inte här.
    Du skrev att ditt liv är facit... så ja du har påstått något annat.
  • Anonym (Äsch då)
    Anonym (Va?) skrev 2024-09-09 16:10:20 följande:
    Förstår att läsförståelsen är lite knapphändig.

Det jag påpekade var att det en person var så tvärsäker på inte stämmer för att jag har upplevt det motsatta. 
    Lika med facit på att personens påstående inte stämmer.
    Det  är snarare din förmåga att utrycka dig som är knapphändig. 
    Ja du har säkert upplevt det motsatta men det är fortfarande inte gängse rutin eller regelmässig hantering när det gäller en orosanmälan. 
Svar på tråden Någon som gjort orosanmälan?