• Anonym (O)

Kille som kanske aldrig får barn

Jag kan känna sorg över det ibland då jag på ett sätt vill ha barn. Det är mer det att jag gör fel om jag skaffar barn, dåliga förutsättningar och dåliga gener (kort).

• Anonym (O)
    Anonym (Ingen garanti) skrev 2024-09-08 00:59:48 följande:

Varför det? Det finns många barn som är långa fast de har korta föräldrar. Generna för längd kan ju komma från släkt eller hoppa någon generation.Det är inget hinder för att skaffa barn, om man vill ha det.

https://www.1177.se/barn--gravid/sa-vaxer-och-utvecklas-barn/kroppen/sa-vaxer-barn/
    Längden ärvs på ett komplicerat sätt. Anlag som finns längre bak i släkten kan påverka ett barns längd, även om det inte märks hos föräldrarna.

Dumt att chansa, sen som sagt dåliga förutsättningar också.

Kul att man blir nedröstad här för det. Tydligen ska man skaffa barn även om man har väldigt dåliga förutsättningar eller?
  • Anonym (O)
    Anonym (FF) skrev 2024-09-08 08:25:49 följande:
    Men snälla, du har inte "väldigt dåliga förutsättningar". Sånt skitsnack. Folk med allvarliga ärftliga sjukdomar har dåliga förutsättningar. Inte du.
    Jo, ekonomiska problem, skulder och tidigare missbrukarproblematik (alkohol). Dessutom osäkerhet med jobb för tillfället. Även vissa problem med psykiska åkommor i släkten, även om nu jag har sluppit det.

Svar på tråden Kille som kanske aldrig får barn