Inlägg från: Anonym (studenten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (studenten)

Drogad eller bara packad?

Jag var på studentfest i förrgår. Jag hade fått i mig en del öl och var rätt full. Sluddrade med orden och pratade högt, men hade kontroll över mig själv. En kille vid mitt bord frågade om jag ville gå och köpa mat så jag följde med honom till baren. Jag brukar alltid checka mig själv när jag dricker och när det är dags att sluta. Ofta märks det av att jag blir yr/vinglig när jag ställer mig upp efter att ha suttit ner länge. Kan även få dubbelseende och svårt att fokusera blicken och då vet jag att jag har druckit för mycket. Inget sånt hände. Jag kunde fortfarande gå rakt och se normalt. Vi köper vår mat och går tillbaka till bordet.

På bordet stod 2 kannor med öl som vi alla delade på. Kannorna var inte tomma och jag hade redan ett glas, så det kändes naturligt att dricka det. Men istället ställer killen som följde mig till baren en ny öl framför mig. Han hade köpt den när vi gick till baren. Jag frågar varför och han svarar att den är kall och godare så jag borde dricka den istället. Okej, tänker jag och dricker den.

Här börjar minnesluckorna. Jag minns att jag tog några klunkar och därefter är allt i fragment. Drack jag upp hela ölen? Ingen aning. Drack jag mer? Ingen aning. Tidsmässigt tror jag inte det för det här var precis innan baren skulle stänga. Jag vet att jag mådde bra en stund för jag pratade om att gå på efterfest med de som var där. Jag ville bara ringa min sambo och höra vad han tyckte först.

Jag går iväg och ringer min sambo och han påpekar att jag låter väldigt full och borde åka hem. Så jag tänker, okej då gör jag det. Därefter är allt väldigt oklart. Jag hade gått iväg för att prata i telefon, troligtvis ut från puben, och när jag kom tillbaka var det helt tomt. Ingen var där, inte ens de som jobbade i baren, så jag måste ha varit borta en stund. Eftersom det var en studentpub fanns inga väktare eller personal som kollade att alla tog sig därifrån. Sen har jag några minnen av att jag går vilse i byggnaden och inte hittar ut, trampar snett i trappen och skadar foten. Kommer till slut ut och har ingen aning om vart jag är eller hur jag kommer hem. Jag kan bara se konturer. Sätter mig ner på marken och försöker boka en taxi men kan inte se vad som står på mobilen.

Som tur är går någon förbi mig och frågar hur jag mår. Jag minns att jag bad om ursäkt för att jag var så full och patetisk. Han hjälper mig boka en taxi hem och stannar med mig tills bilen kommer. Jag sätter mig i bilen (jag är så påverkad att jag inte ens kan öppna dörren själv) och nästa minne är när jag vaknar upp hemma i sängen.

Igår hade jag världens värsta bakfylla. Jag har varit bakis många gånger, men den här gången kände jag bara att jag ville dö. Även idag känner jag mig skakig. Jag har varit extremt full förut med minnesluckor och svårt att gå och se, men det känns annorlunda den här gången. Oftast blir jag gradvis full och kan titta tillbaka och tänka ?jag visste att det där sista glaset var en dum ide?, men nu känns det som att allt gick så otroligt snabbt. Det är svårt att säga säkert för jag var uppenbart berusad och luktade alkohol enligt min sambo, men det känns inte rimligt att jag skulle gå från att vara i kontroll till inte ens veta vart jag är efter en till öl.

Varför skulle någon vilja droga mig? Jag vet inte. Men min teori är att killen som gav mig den sista ölen hade stoppad i något i den. Hade jag inte gått iväg för att ringa min sambo och därmed tappat bort alla så skulle han ha kunnat utnyttja mig.

Vad tror ni? Jag ringde till giftinformationscentralen och enl. dem bör man ta ett drogtest inom 24 timmar för att kunna säga säkert, och den tiden har redan passerat.

• Svar på tråden Drogad eller bara packad?
  • Anonym (studenten)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-09-06 12:30:13 följande:

Det kanske var en alkoholfri öl han köpte åt dig för att han inte ville att du skulle göra bort dig mer?

Dra ner på drickandet såklart, men det vet du nog redan.

Det tänkte jag inte ens på. Hoppas att det var så för det hade ju varit en ganska trevlig förklaring. Ja jag ska vara rejält försiktig nu och sätta gränser innan på hur många glas jag kan ta.
Svar på tråden Drogad eller bara packad?