Inlägg från: kioskvältare |Visa alla inlägg
  • kioskvältare

Träffa hans dotter

Anonym (C.J) skrev 2024-09-05 19:04:59 följande:
    Träffa hans dotter

För några månader sen träffade jag en ny man. Vi bor en bit ifrån varandra så träffas inte så ofta men båda känner att det är rätt. Nu ska jag i helgen träffa hans dotter för första gången. Jag har över lag lite svårt att prata med tonåringar. Man får inte vara för cool men inre heller verka gammal och tråkig. Hur och vad ska jag prata med henne om. Hon har nog inte varit överlycklig över att pappan träffat ny, så det finns risk att det blir stelt. 

Tips på hur man hanterar tonårstjej och denna situation. 

För cool? Nej, inte cool alls skulle jag tycka. Varför försöka att inte verka gammal och tråkig? Tror snarare att det är bättre faktiskt om man vill bli gillad.

Det är ju så att du vill bli godkänd som pappas flickvän och inte som hennes kompis, eller hur?
  • kioskvältare
    Anonym (C.J) skrev 2024-09-05 19:30:25 följande:
    Menar inte cool som hon. Men jag är överlag ungdomlig av mig. Väldigt sprallig och allert. Är med på det mesta och ser mig inte som en 50 åring...är grym på att prata annars med allt och alla.  Men detta känns jobbigt. Det är så viktigt att det blir rätt. Barnen är viktigast och det måste liksom funka. 
    Förstår. Men det bästa är nog att vara sig själv helt enkelt, inte anstränga sig åt något håll.  Alltså inte försöka vinna deras gillande. Sånt blir sällan bra då barn - oavsett stora eller små - märker sånt och då blir obekväma och det får helt motsatt effekt.
Svar på tråden Träffa hans dotter