Barn slutar inte gråta på förskolan
Hej alla kloka, förstående och hjälpsamma föräldrar!
min dotter på 1,5 är precis klar med inskolningen på förskolan. Det har inte gått smärtfritt, men hyfsat okej. Sen blev hon förkyld och vi var hemma i fem dagar. Därefter tyckte jag att jag skulle vara med på förskolan några dagar till, förskolan tyckte inte. De menade att hon bara kommer lära sig att jag kommer vara där och att det kan förstöra inskolningen för de andra barnen. Fullt förståligt! MEN, min dotter slutar inte gråta. Hon gråter tills hon kräks och fortsätter sen tills de ringer hem henne. Så har det pågått nu några dagar, med gråt redan från lämning. En del av mig vill tro att det blir bättre, en annan del vill pausa inskolningen och testa om en månad eller så. Förskolan lämnar valet fritt till mig som förälder, men ändå vet jag inte vilket ben jag ska stå på. Blir det värre om vi pausar och försöker igen om ett tag när hon inte längre associerar förskolan med något negativt - som nu. Eller ska jag fortsätta fast det går helt åt skogen för henne? Mitt hjärta brister och hon mår såklart hemskt!