• Anonym (Tjej)

Han visar stolt upp (sex fråga)

Jag träffar en kille sen en tid tillbaka och han är snart 40 år. Han är den enda av alla jag träffat sen jag var tonåring, som får stånd så enkelt och visar stolt upp det. Tänker tja det är väl gött när man är äldre. Men han får det bara jag böjer mig framåt, sitter nära han osv. Och sista tiden när vi träffats mer och då sett film så visar han hur han får stånd till väldigt sjuka scener. Han säger det är för jag är nära osv men jag är rädd att det är filmen. Det är liksom inte helt fullt ut andra ggr kanske men det är verkligen helt fullt ut när det varit scener i filmer där det är förnedring av kvinnor/där kvinnor blivit våldtagna osv. Och då mitt filmen så visar han ju stolt upp detta medan en annan sitter äcklad. Han har ju ett udda beteende när det gäller sex för det är ofta när vi ska iväg och han vet vi inte hinner för det är viktigt speciellt för mig som han bara MÅSTE. Och han är super noga att jag måste duscha med honom efteråt och är man då sminkad osv så måste jag göra om allt och blir sen. Likaså många gränser tänjs och tänker ibland på det men det är som om han pratar omkull det. Det är så svårt att förklara. Och just med duschen. Det är så märkligt att det ska vara så noga. Han får panik om jag inte gör det. Pratade med en kompis om detta och hon frågade om han inte blivit anklagad för något tidigare som sätter igång detta. Och lägger man ihop allt ja då kanske frt är mer udda än jag tänker. Men det som skrämmer mig mest är ju då filmerna/hur lätt han får det och hur stolt han visar det. Och har ju några ggr när jag ex böjt mig för ta tvätten ställt sig bakom, myst liiiite och sen kört igång. Det går liksom så fort alltihop och inte så att jag känner att jag inte är med på det men det är ändå någon gräns där som inte känns okej. Så här gammal och aldrig varit med om detta tidigare. Vi har talat om saker och det känns ibland som om många saker jag sagt jag inte gillar i sängväg pressar han på. Bara en sån sak som att utrycka sig att när en tjej har mens så är det ju lättare bara, inget äckligt, för det är ju redan glid då. Jag trodde det var ett äckligt skämt men ... 

• Svar på tråden Han visar stolt upp (sex fråga)
  • Anonym

Asså visar upp det som i plockar fram den?

• Anonym (Tjej)
    Anonym skrev 2024-09-04 22:36:07 följande:

Asså visar upp det som i plockar fram den?

Nej han visar utanpå genom att om han har otajta kläder dra åt så det syns, ta min hand och lägga utanpå byxorna, har han tajtare byxor så pekar han ju neråt och säger något typ. 
  • Anonym
    Anonym (Tjej) skrev 2024-09-04 22:56:27 följande:
    Nej han visar utanpå genom att om han har otajta kläder dra åt så det syns, ta min hand och lägga utanpå byxorna, har han tajtare byxor så pekar han ju neråt och säger något typ. 
    Ett litet steg bättre än befarat iaf då. Men det låter ju fortfarande rätt jäkla barnsligt.
  • Eurydike

När det känns som att ens gränser förskjuts så kan det vara bra att backa lite för att få distans. Ett tips är att säga nej till honom och se hur han reagerar. Om du vägrar duscha, vad händer då? Största varningsflaggan tycker jag är att han pressar dig i sängen angående saker du har sagt att du inte gillar.

• Anonym (Tjej)
    Eurydike skrev 2024-09-04 23:01:17 följande:

När det känns som att ens gränser förskjuts så kan det vara bra att backa lite för att få distans. Ett tips är att säga nej till honom och se hur han reagerar. Om du vägrar duscha, vad händer då? Största varningsflaggan tycker jag är att han pressar dig i sängen angående saker du har sagt att du inte gillar.

Jag har sagt nej tex när jag var tvungen att vara i tid till ett event och en middag som var väldigt viktiga träffar. Så dem gångerna kändes det som om det var lite det som gjorde att det behövdes bli sex för honom för han visste det var viktigt men jag vet inte. En känsla bara som är svår att beskriva. Ena gången där hade vi nästan precis haft sex, duschat och jag hade gjort vid mig så böjde jag mig framåt för prova lite skor och var stressad med. Så det blev ju ändå sex för han är ju snygg och sexig och allt det där. Men vet jag sa nej flera ggr för hade verkligen inte tiden osv. Men säger inte det inte skedde med samtycke men kände det blev så fel. Han blir liksom småsur/syrlig. Lite med att han vill ju gärna vi ska hålla oss för oss själva så den gången kunde jag ju skippa lika bra att gå på den planerade saken för nu var jag ju ändå så sen. 
  • Anonym (E)

Det är din intuition som säger dig något så lyssna på den. 

Du kan resonera fram och tillbaka om de här situationerna men det enda viktiga är hur du känner och var dina gränser går. 

När man känner så här är något fel. Vi har lärt oss att ifrågasätta vår intuition, särskilt kvinnor, och försöka ursäkta och bortförklara men gör inte det. 

Fundera på varför du känner så här och vad du känner. Det verkar vara rädsla utifrån det du skriver. Är du rädd för vem han är och vad han är kapabel till? 

• Anonym (Tjej)
    Anonym (E) skrev 2024-09-04 23:22:59 följande:

Det är din intuition som säger dig något så lyssna på den. 

Du kan resonera fram och tillbaka om de här situationerna men det enda viktiga är hur du känner och var dina gränser går. 

När man känner så här är något fel. Vi har lärt oss att ifrågasätta vår intuition, särskilt kvinnor, och försöka ursäkta och bortförklara men gör inte det. 

Fundera på varför du känner så här och vad du känner. Det verkar vara rädsla utifrån det du skriver. Är du rädd för vem han är och vad han är kapabel till? 

Rädslan är väl mer att han blivit anklagad/gjort något han inte ska iom duschen efter sex. Men det är ju spekulationer. 
    Men ja det är väl mer att jag haft turen då att aldrig behövt tvivla på mina känslor eller ord tidigare. Men ja där kommer fram en skrämmande känsla blandat med skam. På något sätt skäms jag. Ex över händelsen när jag blir sen skäms jag emot att behöva ljuga för sällskapet när det känns som dem vet. Och blir arg på mig själv för inte stå på mig mer där och då, och arg emot honom för han gör så men det försvinner ju fort. 
  • Anonym (Tjej)
    Anonym skrev 2024-09-04 22:58:25 följande:
    Ett litet steg bättre än befarat iaf då. Men det låter ju fortfarande rätt jäkla barnsligt.
    Ja helt klart. Vet liksom inte hur jag ska reagera heller. Han ser ju det som en komplimang till mig. 
  • Anonym (L)

Jag tycker det låter otroligt barnsligt och ganska äckligt? Sen verkar han helt besatt av sex, låter inte alls sunt. Verkar som ett missbruk.

• Anonym (Konstigt)
    Studentpappa skrev 2024-09-05 12:41:21 följande:

Han har i stort sett varit ungkarl hela livet va?

Konstig fråga? 

Jag har i stort sett varit ungkarl hela mitt liv. Men inte beter jag mig så. Så vad har det med saken att göra? 
  • Anonym (Dåliga vibbar)

Får inga bra vibbar av det här, TS. Kanske inte främst att han visar ståndet (även om jag skulle finna det barnsligt och avtändande), men det här med duschandet och att han bara kör på vid tvätten sådär. Nej... bara nej alltså.

• Anonym (Vhp)

Öh, nej inget av det du beskriver låter normalt och det finns en massa röda flaggor i hans beteende.

jag hade inte gått med på att bli behandlad så, rätt respektlöst. Han verkar använda dig.

• Lynx123

Han låter rätt pervo. Hoppas att du inte ställer upp på saker som du inte vill göra. Hade själv blivit äcklad av det här beteendet.

• Tom Araya

Jag säger inte att det inte kan ligga något i dina tankar om allt står rätt till med den här mannen, men jag kan säga att jag kan komma på mig själv med stånd och att smeka kuken till sådant jag ser på som inte alls gör mig upphetsad, det kan vara en dokumentär, nyheter, sport, en kändis jag inte tänder på e.t.c. Men det är för att jag var kåt redan innan. Ofta får jag avbryta tittandet på exempelvis dokumentären för att ta hand om behovet och sedan gå tillbaka till det jag skulle se på.

• Anonym (Kimchi)

Det här var underligt. Fler grejer som är knepigt. Hans förmåga att få stånd i tid och otid verkar rätt infantilt. Vid den åldern borde de kunna ha styr på pitten. Att han går igång på förnedrande situationer och våldtäkt är det varning på. Vill han dominera och ha dig undergiven? Irriterande o h löjligt att du bara ska böja sig framåt och han ska få stånd och agera på det. Verkar vilja använda skohorn isf förspel. Dessutom i situationer då det ex inte finns tid. Det tyder ju på att han vill ha kontroll och hålla dig borta från ditt sociala sammanhang. Tvättmanin efter sex och även kontroll av tvätten är rejält knäppt. Du vet ju vad man kallar påtvingade samlag utan samtycke för? Kanske du ska fundera på att listigt dra iväg. 

• Anonym (E)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-09-04 23:33:18 följande:
    Rädslan är väl mer att han blivit anklagad/gjort något han inte ska iom duschen efter sex. Men det är ju spekulationer. 
    Men ja det är väl mer att jag haft turen då att aldrig behövt tvivla på mina känslor eller ord tidigare. Men ja där kommer fram en skrämmande känsla blandat med skam. På något sätt skäms jag. Ex över händelsen när jag blir sen skäms jag emot att behöva ljuga för sällskapet när det känns som dem vet. Och blir arg på mig själv för inte stå på mig mer där och då, och arg emot honom för han gör så men det försvinner ju fort. 

Ok, så du känner rädsla, skam och ilska. Det ska inte kännas så i en relation. Jag tror att du vet att något är allvarligt fel. 

Att undra över om han har blivit anmäld för övergrepp tidigare är ingen tanke som dyker upp i en sund relation där du känner dig trygg och respekterad. 

Vad vet du om hans bakgrund? Du kan alltid kolla upp honom på Lexbase. Det är inte fel att göra det när du känner så här. Som kvinna måste man värna sin egen säkerhet för konsekvenserna om man inte gör det kan bli fruktansvärda. 

Du känner redan nu att du kompromissar med dina gränser. Sluta med det och fundera mer över dina känslor. Vi har vår intuition av en anledning. Det är hjärnans och kroppens varningssystem för att skydda oss från fara. Återigen finns det en anledning till att du känner som du gör. 

• Striges

Att lätt få stånd är i sig inget fel. Jag är själv så om det finns kemi/attraktion (eller vad det nu är) till någon som sitter nära och man är förälskad och då är jag 47. Men det krävs mer än att få stånd för att få "bara MÅSTE" känslor. Känns omoget. Samma med att visa upp den hela tiden, det är lite konstigt.

Att man inte kan hålla fingrarna från sin partner under förälskelsefasen är inte konstigt men det betyder inte att man agerar hur som helst. Man kör inte bara in den om den andra inte är med på noterna.
    Med min senaste så hade vi sex flera gånger om dagen första tiden men då kunde vi knappt kyssas utan att det slutade med sex. Ibland räckte det att vi tittade lite på varandra så var det igång. Men då var det ömsesidgt också. Det du beskriver låter inte OK.

Tänjandet av gränser låter inte heller bra. Du måste fundera över om du tycker det är OK. Annars så måste du tydligt kommunicera det du känner. Kan han inte respektera det så har han inte respekt för dig och du gör bäst i att lämna så snart som möjligt, för det är ingen du vill vara tillsammans med.

• Studentpappa
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-09-05 13:07:13 följande:
    Konstig fråga? 

Jag har i stort sett varit ungkarl hela mitt liv. Men inte beter jag mig så. Så vad har det med saken att göra? 
    Vad är konstigt med den? Vem skulle orka med det beteendet längre än någon månad?

Jag påstår inte att alla singlar beter sig så, men nog fan är chansen stor att du förblir singel om du beter dig som en idiot.
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Marinaraflag)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-09-04 23:09:28 följande:
    Jag har sagt nej tex när jag var tvungen att vara i tid till ett event och en middag som var väldigt viktiga träffar. Så dem gångerna kändes det som om det var lite det som gjorde att det behövdes bli sex för honom för han visste det var viktigt men jag vet inte. En känsla bara som är svår att beskriva. Ena gången där hade vi nästan precis haft sex, duschat och jag hade gjort vid mig så böjde jag mig framåt för prova lite skor och var stressad med. Så det blev ju ändå sex för han är ju snygg och sexig och allt det där. Men vet jag sa nej flera ggr för hade verkligen inte tiden osv. Men säger inte det inte skedde med samtycke men kände det blev så fel. Han blir liksom småsur/syrlig. Lite med att han vill ju gärna vi ska hålla oss för oss själva så den gången kunde jag ju skippa lika bra att gå på den planerade saken för nu var jag ju ändå så sen. 
    Det här låter verkligen inte bra, TS.

Sedan måste jag be dig fråga dig själv: du har skrivit ett par gånger nu att "det är inte så att det inte skedde med samtycke". Just formuleringen för tankarna till att samtycket nog inte var helt klargjort ändå, eftersom du ens tar upp det. Obs!! Jag menar inte att han skulle bett dig skriva på ett papper eller frågat dig rakt ut - men du vet nog att du inte var helt med på noterna, och han också - och sammantaget pekar det på att det är kontroll och övergreppsfantasier han går igång på.

Röda flaggor här, lyssna på dig själv snälla!
Svar på tråden Han visar stolt upp (sex fråga)