Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Ingen mifegyne vid abort?

Jag reagerade på exakt samma sak när jag var med om detta. På vissa ställen har slutat med Mifefyne vilket i mitt fall resulterade i att ingenting kom ut. 

• Anonym (E)
    Anonym (Osäker) skrev 2024-09-04 20:01:42 följande:
    Hej! 

Jag ska försöka få tag på gyn igen imorgon och fråga om det kan vara fallet. 😊 Upplever att aborten blivit så utdragen och osäker om allt verkligen kommit ut. Vet att livmoderslemhinnan var kvar när jag lämnade igår, men inte fått ut så mycket mer än rent blod idag 😓. Fick du göra en skrapning i slutändan? 
    Ja det stämmer. Fick dock 4 omgångar med Cytotec först, sen gav de nog upp hoppet om mig. :p Har dock fått det att fungera ihop med Mifegyne vid senare tillfälle (haft otaliga MA), så i mitt fall verkar det som att de tabletterna krävs. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Hm) skrev 2024-09-04 21:33:26 följande:
    Men va? Påbörjade du aborten på sjukhus men de skickade hem dig trots att allt inte kommit ut? Låter märkligt? måste bara varit småbitar längst ner då så de var säkra på att det skulle komma ut av sig självt?
    Inte alls ovanligt dessvärre. Jag har själv varit med om exakt detta två gånger. De säger att det som inte kommer ut nu kommer ut vid nästa mens. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Osäker) skrev 2024-09-05 07:51:16 följande:
    Hej! 

Usch, beklagar! 😓 Det är ett sånt fysiskt och själsligt lidande.. Läkaren hävdar iallafall att det ska vara ett komplett missfall så får lita på det. Det känns dock konstigt när hela livmoderslemhinnan som sagt var kvar. Ja, väldigt många tabletter.. värsta är att det verkar blivit fel från sjukhusets sida. Såg i min journal idag att jag bara skulle tagit 3 cytotec hemma igår och inte 9. Fick med 9 cytotec från sjukhuset så trodde alla skulle tas för det sa barnmorskan som gav mig dem precis innan jag åkte hem. Läkaren hade dock i journalen skrivit att jag skulle ta Cyklokapron 3x3. Det har ju då blivit fel.. 😭 De där andra tabletterna fick jag aldrig ens med mig hem. 🤬 Vet just nu inte om jag borde uppmärksamma dem på att det blivit så tokigt.. hoppas inte kroppen skadats av alla cytotectabletter.
    Cyklokapron är dock tranexamsyra vilket används för att stoppa/hämma blödningar, så här har det blivit väldigt fel. Skulle gissa att detta är ett fall av taligenkänning (är själv medicinsk sekreterare). 3x3 av Cytotec är inte någon onormal dosering, och dessutom misstänker jag starkt att det är Cytotec det skulle ha stått i journalen dessutom. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Jag) skrev 2024-09-05 10:07:59 följande:

Jag fick mifegyne också när det nästan helt säkert var ett missfall / MA. HCG-proverna hade sjunkit lite men de ville egentligen vänta en vecka för att bekräfta det helt , jag kunde inte det eftersom jag pluggade och precis skulle ut på praktik så fick till slut tabletterna innan. 

Inte riktigt samma situation men tycker nog du borde fått mifegyne också, tror man brukar få det vid missfall och ofostrig graviditet borde vara samma. 

Inte alla kliniker tillhandahåller Mifegyne vid MA eller ofostrig graviditet numera, vissa har frångått det helt. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Jag) skrev 2024-09-05 10:07:59 följande:

Jag fick mifegyne också när det nästan helt säkert var ett missfall / MA. HCG-proverna hade sjunkit lite men de ville egentligen vänta en vecka för att bekräfta det helt , jag kunde inte det eftersom jag pluggade och precis skulle ut på praktik så fick till slut tabletterna innan. 

Inte riktigt samma situation men tycker nog du borde fått mifegyne också, tror man brukar få det vid missfall och ofostrig graviditet borde vara samma. 

Inte alla kliniker tillhandahåller Mifegyne vid MA eller ofostrig graviditet numera, vissa har frångått det helt. 
Svar på tråden Ingen mifegyne vid abort?