Inlägg från: Anonym (Osäker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker)

Ingen mifegyne vid abort?

Hej, 

Jag drabbades av ofostrig graviditet och har fått genomgå en abort för att få ut rester. Jag fick aldrig tabletten mifegyne utan har enbart fått hålla på med cytotec sedan klockan 09.00 igår. Borde inte jag fått första tabletten också? Eller kan det vara pga att graviditeten var ofostrig? Men vad jag fattat det som är tabletten bra att ta för att mjuka upp också.. 

• Svar på tråden Ingen mifegyne vid abort?
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Hm) skrev 2024-09-04 07:22:51 följande:

Ja vad jag förstått tar man den ändå. Ring och fråga, du fick väl ett nummer att ringa om du undrar nåt?

Hej! 

Jo, ska försöka nå gynmottagningen men det är tyvärr inte så lätt pga begränsad telefontid. 😊 Jag har precis vaknat till efter att ha blivit hemskickad inatt så ska ringa under dagen. Kändes spontant som en miss från vårdens sida och att det kan vara därför min abort pågår fortfarande.. 
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (v) skrev 2024-09-04 18:56:48 följande:

Hur har det gått? :)

Hej! 

Tyvärr har jag inte kunnat nå dem idag då deras telefonkö var full för dagen 😓. Fortsatt med cytotec under dagen och hoppas att allt ska vara ute nu. 
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (E) skrev 2024-09-04 19:41:25 följande:

Jag reagerade på exakt samma sak när jag var med om detta. På vissa ställen har slutat med Mifefyne vilket i mitt fall resulterade i att ingenting kom ut. 

Hej! 

Jag ska försöka få tag på gyn igen imorgon och fråga om det kan vara fallet. 😊 Upplever att aborten blivit så utdragen och osäker om allt verkligen kommit ut. Vet att livmoderslemhinnan var kvar när jag lämnade igår, men inte fått ut så mycket mer än rent blod idag 😓. Fick du göra en skrapning i slutändan? 
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Hm) skrev 2024-09-04 21:33:26 följande:
    Men va? Påbörjade du aborten på sjukhus men de skickade hem dig trots att allt inte kommit ut? Låter märkligt? måste bara varit småbitar längst ner då så de var säkra på att det skulle komma ut av sig självt?
    Ja, fick påbörja på sjukhuset och trodde det skulle hinna bli klart där men fick bara kvar till 22.00 på kvällen. Läkaren var inne då och kollade med ultraljud och såg att det mesta var ute alternativt på väg ut. 😓 De drog ut hinnsäcken som satt fast i livmodertappen.. inte skoj! Livmoderslemhinnan var dock intakt och tjock vid det tillfället så hoppas innerligt nu att den inte ställer till det framöver... Fått totalt 20 cytotec sprida på två dagar. 
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Hm) skrev 2024-09-05 07:36:17 följande:
    Usch, Näe det är inte skoj, de fick dra ut delar av hinnsäcken på mig med vid spontant missfall/ma, och vid hemabort drog jag själv ut en klump(fostret?) ur snippan?
    20 st låter ju jättemycket. Vad säger de? Är det inte bättre med skrapning då?
    hoppas allt är ute nu så du är klar.🌺
    Hej! 

Usch, beklagar! 😓 Det är ett sånt fysiskt och själsligt lidande.. Läkaren hävdar iallafall att det ska vara ett komplett missfall så får lita på det. Det känns dock konstigt när hela livmoderslemhinnan som sagt var kvar. Ja, väldigt många tabletter.. värsta är att det verkar blivit fel från sjukhusets sida. Såg i min journal idag att jag bara skulle tagit 3 cytotec hemma igår och inte 9. Fick med 9 cytotec från sjukhuset så trodde alla skulle tas för det sa barnmorskan som gav mig dem precis innan jag åkte hem. Läkaren hade dock i journalen skrivit att jag skulle ta Cyklokapron 3x3. Det har ju då blivit fel.. 😭 De där andra tabletterna fick jag aldrig ens med mig hem. 🤬 Vet just nu inte om jag borde uppmärksamma dem på att det blivit så tokigt.. hoppas inte kroppen skadats av alla cytotectabletter.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Jag) skrev 2024-09-05 16:50:10 följande:

Förstår , det var kanske lite annorlunda för mig då eftersom det inte var 100% bekräftat (men i princip helt säkert pga proverna). Det var iförsej ungefär 3,5 år sen också så vet inte om det är skillnad nu. 

Till TS tänkt jag också säga att jag blev gravid igen med bara en mens emellan och allt gick bra, sonen är 2,5 år nu. Så hoppas det går bättre nästa graviditetHjärta 

Hej! 

Åh, grattis! 💕 Vad fint att det gick bra gången därpå. Jag hoppas innerligt att jag ska slippa fler tråkigheter framöver. 
Svar på tråden Ingen mifegyne vid abort?