• Anonym (Divorced)

Vad hände med skilsmässa.se?

Väldigt märkligt...

jag har lyckats ta mig in på sidan via andra hemsidor... men kan konstatera att de översta trådarna inte har varit aktiva (sedan den "försvann").

Det stämmer att admin bad om stöd för att bekosta "web-hotell". Flertalet var villiga att bidra. Så det verkar märkligt, givet att admin aviserade att det inte var förrens i okt/nov det var tal om att betala för "hosting" för kommande år...

Ett simpelt swish-förfarande och summan hade med råge samlats in...

Trist för det var ett väldigt bra och fint forum.

• Anonym (Divorced)
    Dantesinferno skrev 2024-09-21 09:48:59 följande:

Kan man komma i kontakt med admin på något sätt? Skilsmässa.se hjälpte mig oerhört mycket under min separation och jag känner ett fortsatt behov att skriva där. Skulle lätt kunna bidra med hela beloppet som krävdes om det gick att rädda...

Mmm... kan hålla med, hade också gärna sponsrat en fortsatt "hosting"...

Kan nu ångra att man inte knöt andra kontakter (e-mail etc) bland de man samtalade med.

Hoppas fortfarande att forumet kan komma tillbaka och att admin kanske jobbar för andra, nya, lösningar... 

//Divorced (pappa73)
  • Anonym (Divorced)
    Anonym (Prästen) skrev 2024-10-09 09:15:40 följande:
    50 procent av alla äktenskap slutar i skilsmässa.
    Det kan inte bero på att i hälften av alla äktenskap så far någon illa. 
    ...man kan fara illa på många olika sätt... och över tid...

Hej Rulle, hej November!!! Cool Usch vad jag saknar det riktiga forumet... GråterDrömmer
  • Anonym (Divorced)
    Cricket skrev 2024-10-11 08:46:57 följande:

Halloj alla fina!
    ÅH vad jag saknar er<3! Pappa73, Rulle, November, mfl
    Jag har grottat lite i varför det försvann. Ägaren har felkonfigurerat sidan per den 28/8. Sedan den 7/10 är den flyttad eller omkonfigurerad igen. Jag har inte fått svar från Webbhotellet hur man kommer åt den. Jag tror och hoppas att vi snart kan komma åt den och att allt finns kvar. Via internet blablabla så har jag skickat meddelande till ägaren. Efter det hände det något (dock inget svar).

Sidan går ut den 5/11 så än finns lite tid.

Håll tummarna.

Kraft och styrka // Cricket

Hej Cricket,

Så bra! Jag håller mina tummar. Vore så jädra synd om den gick i graven och "historiken" med den... 

Prövar var-och-varannan dag med att söka och se om den kommit upp igen...

Tack för ditt engagemang!

//Pappa73
  • Anonym (Divorced)
    Skottaren skrev 2024-10-29 13:38:50 följande:

Hej! "Skottaren" här (ni som vet, vet

Jag saknar också forumet, eller...framförallt de personer som man skrev med där. Så, Heeeeej och kram på er allihop som jag sett i den här tråden. Jag blev glad. Hjärta

Är också rätt frustrerad över hur admin, vem nu denna människa är, inte kände ett större ansvar kring ett forum som funnits i flera år. Där mängder av människor delat sina intimaste och svåraste livshistorier stänger ner utan att ge medlemmarna chansen att förbereda sig. Om det så skulle vara att spara ner sina "dagböcker" eller upprätta privat kontakt med de signaturer man fått närmre kontakt med. Hade medlemmarna fått veta är jag övertygad om att många gjort så. 

Det är också underligt att inget mail gått till medlemmarna om att forumet stänger ner. Så, min teori är att något måste hänt, något utöver att det blev svårt att skrapa ihop 7 tusen eller vad det nu rörde sig om. 

Så, hur tar man reda på vem personen är? Vem är admin? Eller admins bakom skilsmässa.se

Och till er tidigare medlemmar som skrivit här i tråden, ser ni att vara på Familjeliv som en lösning? Inte va?

Tjenixen!! Cool  (ITK)

allt är väldigt underligt... och... förbaskat... tråkigt!

Det feta. För mig?! Not so much! Tyst

/pappa73
Svar på tråden Vad hände med skilsmässa.se?