Inlägg från: Anonym (HG) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HG)

Varför blir äldre män tända på praktikanter receptionister mm?

Tecum skrev 2024-09-02 20:21:37 följande:

Nej, ligger ingenting i det. Kvinnor i serviceyrken måste vara trevliga och helst se bra ut. Och när män är trevliga tillbaka blir frun svartsjuk och missuppfattar vänlighet som vilja till otrohet. 

Hur vet du att inte ligger något i det? Du är väl man? Jag är 21 och jobbar som receptionist på ett stort IT-bolag. Kan berätta för dig att det VERKLIGEN ligger något i det.
  • Anonym (HG)
    Tecum skrev 2024-09-02 21:22:50 följande:
    Ja, därför att jag är man! Om tjejen är bra på sitt jobb är hon trevlig, varför ska man inte vara trevlig tillbaka? Ska alla gubbar vara sura för att bekräfta ännu en av kvinnors fördomar?

Jag tror att du förväntar dig att män ska tända på dig och då blir det självuppfyllande. Du tolkar vänlighet som snuskighet.
    Frågan var om det stämmer att gubbar blir attraherade av yngre på jobbet. Och det vet du för att du är man? Det är obegripligt.

Nope, tolkar inte vänlighet som snuskighet. Blivit utbjuden, fått små presenter lämnade, fått mejl etc.
  • Anonym (HG)
    Anonym (Malin) skrev 2024-09-02 21:34:47 följande:
    Det fungerar åt bägge håll. Vissa män, såna med makt, tror att det förväntas av dem att flirta med unga kvinnor i lägre ställning. Det går automatiskt. Och kvinnorna i sin tur förväntar det även fast de inte uppskattar det. Och så dras alla män över en kam. 
    Stämmer inte i mitt fall. Förväntade mig inte att det skulle ske och drar inte inte alla över en kan. Men det är förvånansvärt många på min arbetsplats.
  • Anonym (HG)
    Rädddareninöden skrev 2024-09-15 14:14:40 följande:

En man är bara en människa, finns det inga fel på er kvinnor? tror ni ä lika otrogna som vi män är, det har jag själv upplevt. Varför hacka på oss män hela tiden?

Starta en egen tråd om det då.
Svar på tråden Varför blir äldre män tända på praktikanter receptionister mm?