Inlägg från: Anonym (27-åringen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (27-åringen)

Varför blir äldre män tända på praktikanter receptionister mm?

Det är mycket vanligt att äldre kvinnor framhåller att yngre kvinnor ALLTID är ointresserade av äldre män. Detta "bevisas" gärna med en historia från när den äldre kvinnan var ung och att det då en gång kom fram en man och att det var det värsta dom visste. Så långt är allt som vanligt på Familjeliv.

Men borde inte unga kvinnor själva få bestämma om de är intresserade av äldre män eller inte?

• Anonym (27-åringen)
    Anonym (Trött?) skrev 2024-09-03 09:36:36 följande:
    Ja exakt. vissa män talar för alla. Jag tror att flertalet män är normala och tolkar trevlighet för vad det är. Tyvärr verkar det finnas en del som tolkar trevlighet som intresse. min man har visat sig vara sexberoende. han ser väldigt bra ut och är trevlig men hans självkänsla är i botten. han tror genuint att dessa kvinnor är intresserade av honom. 
    jag startade denna tråd, då jag i helgen läste en krönika av en författare/journalist som skrev om att många vänners män hade lämnat sina fruar för yngre underställda kvinnor och förstod att det verkar vara  mer förekommande än jag trott.
    min man går i behandling och de andra är som han. alla saknar självkänsla och hämtar in det utifrån. 

Jag förstår inte varför du måste påpeka att kvinnor inte är intresserade av honom. Enligt dig ser han mycket bra ut. 
    Varför kan inte vi unga kvinnor själva få bestämma om vi är intresserade eller inte? 

Din man är sexberoende alltså? Men tydligen inte med dig då? Utan med andra kvinnor.

• Anonym (27-åringen)
    Anonym (Trött?) skrev 2024-09-15 13:25:08 följande:

En man med låg självkänsla vill inte ha en jämställd kvinna i samma ålder: han vill ha en yngre och underställd som han kan styra. Då kan han känna makt. 

Detta är en mycket subjektiv åsikt som passar dina syften nämligen att män inte skall falla för unga kvinnor.

Det vore mer sant att säga att äldre män med bra självkänsla satsar på unga kvinnor eftersom ganska många äldre män inte vågar stöta på yngre kvinnor därför att dom inte vill riskera att stämplas som äckel. (Något som du och många äldre kvinnor så gärna hjälper till med, för er egen vinning)

Genom att skriva att DU äcklas av att en man stirrar på din dotter utövar du kontroll över både män och yngre kvinnor. Yngre kvinnor skall inte få bekräftelse av män bara för att dom är yngre, enligt dig.

• Anonym (27-åringen)
    Anonym (()) skrev 2024-09-15 20:48:50 följande:
    Jag ser inget fel i att påpeka sanningen, nämligen att de flesta unga tjejer inte är intresserade av äldre män, vilka troligtvis bara har ett ytligt intresse för tjejernas kroppar och ungdom. Ytliga gubbar är inget intressant för äldre kvinnor heller för den delen. 

Och jo, det är ytterst ovanligt att se ett kärlekspar där tjejen är i 20-årsåldern tillsammans med en lönnfet figur på 40-plus. I den åldern har nämligen de flesta män slutat ta hand om sig och blivit försoffade och gubbiga, både i kroppen och till sitt sätt. De är ofta inte attraktiva för någon åldersgrupp.

OMG!!!

Ni äldre kvinnor är verkligen desperata i att påpeka att yngre kvinnor inte är intresserade av äldre män. Ni är känner er på riktigt hotade av oss yngre. Det är så tydligt för alla.

Jag tror att det är helt person-beroende om man tänder på en äldre man. Självklart kan man hitta mindre attraktiva äldre män, men dessa finns det ju gott om även bland yngre män. 

• Anonym (27-åringen)
    Anonym (()) skrev 2024-09-16 16:58:03 följande:
    För det första så är jag inte äldre. För det andra så är jag inte intresserad av lönnfeta gubbkroppar heller så nej, finns inget att bli svartsjuk på om det var detta du syftade på.

Däremot är det ganska uppenbart att du själv är en medelålders gubbe som låtsas vara kvinna här. Eftersom du inte vill ta in den allmänna sanningen - att unga kvinnor vill ha unga män och inte gamla gubbar.

Statistiken talar också sitt tydliga språk. En överväldigande majoritet av kvinnor bildar familj med män i samma åldersspann som de själva. De vill i regel inte ha medelålders gubbar där de flesta blivit sämre på alla sätt, sämre kroppar, sämre kondition, sämre potens. 

Yeah, right!

Det är den vanliga Familjelivs-sjukan hör jag:

"Min personliga åsikt är lika med den allmänna sanningen. Alla andra håller med mig, sådetså!"

Svar på tråden Varför blir äldre män tända på praktikanter receptionister mm?