Anonym (27-åringen) skrev 2024-09-14 22:20:51 följande:
Jag förstår inte varför du måste påpeka att kvinnor inte är intresserade av honom. Enligt dig ser han mycket bra ut.
Varför kan inte vi unga kvinnor själva få bestämma om vi är intresserade eller inte?
Din man är sexberoende alltså? Men tydligen inte med dig då? Utan med andra kvinnor.
Du förstår uppenbarligen inte alls vad jag vill säga. det är inte svart eller vitt. Jag säger inte unga kvinnor inte får bli intresserade av äldre män. Jag påpekar ett fenomen som jag märker av (att äldre män misstolkar trevlighet som intresse).
Tråkigt att du är så dryg att du antyder att han inte vill vara med mig. jag ser väldigt bra ut
för min ålder och är en öppen person som är nyfiken på livet. tränar crossfit, springe och upptåcker världen. vi har sex, men det handlar väldigt mycker om honom där.
jag tror inte att du förstår hur sexberoende funkar. det innebär inte att ha massor med sex. Det är en mycket mörk sjukdom, där personen är extremt narcissistisk, egoistisk och bara tar. själva missbruket av sexet/porren/alkoholen/drogen är bara symptomet: sjukdomen är att man inte vill känna, man flyr känslor och minnen.
En sexberoende tar drogen från andra. de är ofta trevliga och charmiga utåt för att få det de behöver. de söker spänning, så det är ingen spänning att bara vara med sin partner. det finns inget givande bara tagande. De drar sig inte för att utnyttja kvinnor (prostituerade där de flesta nog inte har detta ?yrke? som sin livsdröm).
En man med låg självkänsla vill inte ha en jämställd kvinna i samma ålder: han vill ha en yngre och underställd som han kan styra. Då kan han känna makt.
detta inlägg var inte att kasta skit pä yngre kvinnor, så du behöver inte gå i försvar. Tvärtom : jag har själv en 21 årig dotter och hejar på oss kvinnor.
jag blir äckland av att se att + 50 män ohämmat stirrar på min dotters bröst på bussen.
och visst: många män kan kanske skilja på arbete och nöje, men flörtande sker ju inte inför andra män?