Inlägg från: Anonym (Trött…) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött…)

Varför blir äldre män tända på praktikanter receptionister mm?

Jag har märkt och hört av andra kvinnor, att män (speciellt äldre), verkar bli tända av yngre kvinnor som är receptionister, praktikanter, servitriser mm. 

Tycker ni att det ligger ngt i det? Och varför? 

• Svar på tråden Varför blir äldre män tända på praktikanter receptionister mm?
  • Anonym (Trött…)
    Anonym (Li) skrev 2024-09-02 19:49:20 följande:

För att det är yrken eller situationer där man måste vara trevlig hela tiden och göra ett gott intryck. Och ibland tror män att bara för att en kvinna ler och är trevlig mot honom så är hon intresserad. Därför blir han också intresserad.

det stämmer på min man. Han tror på allvar att 25-30 år yngre tjejer i receptionen eller som är säljare, är intresserade av honom. 

• Anonym (Trött…)
    Anonym (HG) skrev 2024-09-02 20:28:26 följande:
    Hur vet du att inte ligger något i det? Du är väl man? Jag är 21 och jobbar som receptionist på ett stort IT-bolag. Kan berätta för dig att det VERKLIGEN ligger något i det.
    blir så trött att höra detta. Jobbigt att trevlighet misstolkas
  • Anonym (Trött…)
    Anonym (Devila Deluxe) skrev 2024-09-02 22:33:33 följande:

Det handlar om äldre män som blir tända på yngre tjejer i serviceyrken. Inte om äldre kvinnor, eller yngre tjejers känslor. 

On topic
    Jag tror många män dras till yngre tjejer som jobbar inom ett serviceyrke dels för att de måste le och vara vänlig mot mannen, dels för att hon jobbar i en lägre position så att han kan känna sig lite omhändertagande, och har lite mer makt och pondus. Särskilt om hon jobbar inom samma företag. 

Hur ofta hittar annars de gamla männen unga kvinnor som är villiga att tala och vara vänliga mot dem? Jag har egen erfarenhet av det. Många kvinnor som försöker utnyttja det också. Det är alldeles för enkelt att charma äldre män. Särskilt dom gifta männen.

Ja jag tror att det är ett fenomen bland en del äldre män. tappar de självkänsla eller varför måste de helt plötsligt söka bekräftelse i yngre tjejer med underordnad ställning? Yngre män verkat ju vara vettigare. 

har också fått intrycket att det är väldigt lättt att utnyttja de äldre männen. Min man träffade en 25 år yngre fd praktikant på luncher (fast hon hade blivit konsult) och avslöjade företagshemligheter för att få visa sig viktig. Hon är gift, men han var övertygad om att hon var kär I honom. 

• Anonym (Trött…)
    Kvittning skrev 2024-09-03 06:23:32 följande:

Felet i den här tråden är samma fel som vissa män på forumet gör där de för sig till sanningssägare över hur alla kvinnor är och tänker och tycker.

VISSA äldre män misstolkar trevlighet som intresse. Vissa unga kvinnor misstolkar säkert också de äldre män?nens "trevlighet tillbaka" som intresse vilket gör att man kanske uppfattar att det är fler som är intresserade än vad det egentligen är.

Den stora majoriteten män misstolkar inte trevlighet som intresse.

MEN de männen som gör det är ofta rätt jobbiga vilket gör att de blir mer synliga än den stora massan. Och så pass många kvinnor som såg bra ut som unga har blivit utsatta för de där männen som misstolkar att man känner ett behov av att skydda nästa generation, tex när man ser trådar här där ensamma män skriver om yngre kvinnor på jobbet som de tror är intresserade.

De äldre män som faktiskt blir tillsammans med yngre kvinnor (i alla fall de jag känner) är män som ser bra ut för sin ålder och är otroligt charmiga och sociala. Och det känns inte som att det är de männen som skapar den typen av trådar här utan den andra typen som är ensamma män som misstolkar signaler. 

Ja exakt. vissa män talar för alla. Jag tror att flertalet män är normala och tolkar trevlighet för vad det är. Tyvärr verkar det finnas en del som tolkar trevlighet som intresse. min man har visat sig vara sexberoende. han ser väldigt bra ut och är trevlig men hans självkänsla är i botten. han tror genuint att dessa kvinnor är intresserade av honom. 
    jag startade denna tråd, då jag i helgen läste en krönika av en författare/journalist som skrev om att många vänners män hade lämnat sina fruar för yngre underställda kvinnor och förstod att det verkar vara  mer förekommande än jag trott.
    min man går i behandling och de andra är som han. alla saknar självkänsla och hämtar in det utifrån. 
  • Anonym (Trött…)
    Anonym (27-åringen) skrev 2024-09-14 22:20:51 följande:

Jag förstår inte varför du måste påpeka att kvinnor inte är intresserade av honom. Enligt dig ser han mycket bra ut. 
    Varför kan inte vi unga kvinnor själva få bestämma om vi är intresserade eller inte? 

Din man är sexberoende alltså? Men tydligen inte med dig då? Utan med andra kvinnor.

Du förstår uppenbarligen inte alls vad jag vill säga. det är inte svart eller vitt. Jag säger inte unga kvinnor inte får bli intresserade av äldre män. Jag påpekar ett fenomen som jag märker av (att äldre män misstolkar trevlighet som intresse). 

Tråkigt att du är så dryg att du antyder att han inte vill vara med mig. jag ser väldigt bra ut 
    för min ålder och är en öppen person som är nyfiken på livet. tränar crossfit, springe och upptåcker världen. vi har sex, men det handlar väldigt mycker om honom där. 

jag tror inte att du förstår hur sexberoende funkar. det innebär inte att ha massor med sex. Det är en mycket mörk sjukdom, där personen är extremt narcissistisk, egoistisk och bara tar. själva missbruket av sexet/porren/alkoholen/drogen är bara symptomet: sjukdomen är att man inte vill känna, man flyr känslor och minnen. 

En sexberoende tar drogen från andra. de är ofta trevliga och charmiga utåt för att få det de behöver. de söker spänning, så det är ingen spänning att bara vara med sin partner. det finns inget givande bara tagande. De drar sig inte för att utnyttja kvinnor (prostituerade där de flesta nog inte har detta ?yrke? som sin livsdröm). 

En man med låg självkänsla vill inte ha en jämställd kvinna i samma ålder: han vill ha en yngre och underställd som han kan styra. Då kan han känna makt. 

detta inlägg var inte att kasta skit pä yngre kvinnor, så du behöver inte gå i försvar. Tvärtom : jag har själv en 21 årig dotter och hejar på oss kvinnor.
    jag blir äckland av att se att + 50 män ohämmat stirrar på min dotters bröst på bussen. 

och visst: många män kan kanske skilja på arbete och nöje, men flörtande sker ju inte inför andra män? 

Svar på tråden Varför blir äldre män tända på praktikanter receptionister mm?