Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Nyfödd bebis och intensiv hund

Bra information ovan rörande hanteringen av hunden, har man inte dessa möjligheter ska man inte ha hund, inte denna ras i varje fall.                                                                                                                                                            En familj som jag tidigare umgicks med hade skaffat en vallhund, osäker på huruvida det var just denna ras, men troligtvis, och gossarna var då 4 och 8 år. De hade besök av en annan barnfamilj, barnen var 2 och 3 år gamla. Hunden bet det ena barnet i ett obevakat ögonblick, hur som helst svårt att övervaka dessa energiska och snabba hundar. Färd in till lasarettet och transplantation av hud. Nu tycker man ju att hundkräket borde ha avlivats, men då bad sönerna för honom så den fick vara kvar. Efter ett tag upprepades historien;, då var det en liten flicka som blev biten, återigen färd till akuten och operation senare. Först då avlivades hunden.                                                                                                                                                                                           Jag blev väldigt upprörd när jag fick veta detta. Nu vet jag inte vilka konsekvenser det fick, skadestånd självklart och eventuellt annan påföljd. Jag tänker ibland på de små barnen som blev bitna, vilket trauma! Kanske fick de bestående men och ärr, så onödigt att utsätta barn för dylikt bara för att man absolut vill ha en hund.                                                                                                                                                                                               TS kan inte leva i ständig skräck, nattsömnen som redan är rubbad kommer inte att bli bättre. Den här hunden har ju redan visat sin karaktär och därför finns ingen återvändo. Den ska bort, omplaceras omedelbart. Går inte sambon med på det kan han ta sin hund och dra. Tänk på det som drabbade mina tidigare bekantas barn; även besökandes barn kan skadas! Ni har fullt ansvar för allt hunden ställer till med! 

Svar på tråden Nyfödd bebis och intensiv hund