Hur hantera barn som försöker får mitt barn att bli utanför i skolan?
Min dotter har många kompisar och är omtyckt men en av hennes "kompisar" har blivit mer och mer elak. Den här vännen har alltid haft en hård ton och kan säga rätt grova saker.Dom har tidigare lekt väldigt mycket hos oss men efter deras föräldrar separerade an dom inte lek efter skolan.
Allt har blivit värre sedan dess och jag förstår och märker att barnet inte mår bra. Det börjas pratas mer och mer om det här bland föräldrarna, att detta barn är elak mot många andra. Jag har kontakt med föräldrarna så jag har viss insyn i varför hon mår dåligt.
Hon försöker hela tiden frysa ut mitt barn, leda bort hennes kompisar från henne och prata illa om henne. Dom leker dock ibland i skolan. Det är som att hon inte vill att mitt barn ska få ha några andra kompisar eller så blir hon avundsjuk på att hon har andra.
Trots det här bjöd vi hennes på min dotters kalas för jag vill inte att den här tjejen ska bli utfryst. Dagen efter kalaset, i skolan, när ag lämnar dottern så börjar det andra barnet direkt försöka leda borta min dotters kompisar, går iväg med dom, pratar illa om min dotter. Ett av dom andra barnen bekräftade det fr mig. Hon leker med dom här barnen på fritiden, så dom är goda vänner.
Jag blir så arg! jag har verkligen försökt men jag har fått så nog. min dotter får skit för ingenting. Jag vet att dom bara är barn men det här känns så långt över gränsen. hon svär åt andra barn, har tom kallat en annan för hora. Dom är 9 år kan jag tillägga.
Min dotter klagar mer och mer över att hon inte vill till skolan, kan tvärvägra ibland och det gör mig så orolig, rädd att det ska eskalera ännu mer.
Vad hade ni gjort?