Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Hur ska man räkna efter P-spruta?

lidmansofia skrev 2024-09-01 19:39:53 följande:
    Hur ska man räkna efter P-spruta?

Jag har använt P-spruta i 1år, tog min sista spruta i maj som gick ut i augusti då jag skulle ta en ny men valde att låta bli. 

Jag vet att det tar mellan 6månader till 18 mpnader innan min kropps ställt om sig och jag har läst massor men blir inte klokare så vad jag undrar är när ska man börja räkna? 

Är det ifrån maj då jag fick sista sprutan eller är det ifrån augusti då jag skulle ha fått en ny? 

Och ni som har haft sprutan och inte haft några symtom fick ni några när ni slutade? Fick ni några känningar att kroppen återställt sig?
    Jag har aldrig haft mensvärk eller likande men hade någorlunda regelbunden menstruation så viste när på månaden jag väntade den men den dök liksom bara upp

Då en spruta håller i 3månader så är det ju när du skulle "ta en ny spruta" du skall räkna på antalet månader. Såå det är från augusti du skall räkna , om det var den månaden du skulle tagit sprutan.

Då du har haft p-sprutan nu ett tag så kan du ju inte räkna efter hur cykeln var före p-sprutan. Utan nu kommer din kropp att anpassa sig efter att du har slutat, vilket kan då innebära att du  får "nya dagar" att räkna din cykel på. Mencykeln kan till och med vara lite oregelbunden de första månaderna.

Det är med huruvida man känna att kroppen återstället sig är högst individuellt. Jag kände inget.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hur ska man räkna efter P-spruta?