Leva tillsammans utan ett fungerande sexliv
Hej
Tack för svar. Ett öppet förhållande skulle aldrig fungera för just oss, jag vill ju ha just honom och skulle hellre lämna än att vara med någon annan så länge vi är tillsammans. Det svåra är att han inte liksom vill ta mitt perspektiv, han blir sårad hur fint jag än tar upp det. Han har haft flera relationer så någon gång måste han mött att kvinnor inte alltid kan komma endast av penetration?
Jag tänker ibland att jag är skadad av alla år av en man som jagade mig sexuellt dygnet runt, att min nya inte är så och att en mer " vanlig " sexualitet ser ut så här. Jag förstår att lust inte alltid kan synka men det känns som att han alltid blir lite obekväm om jag tar initiativ. Jag i min tur som aldrig tagit initiativ tidigare i livet utan avskytt allt med sex blir osäker på mig själv. Allt förspel handlar till 90 procent om att jag ska röra honom, han verkar inte alls ha behov av att röra vid min kropp. Alltid vid samtal så säger han att han absolut är jätteattraherad, vilket gör mig så förvirrad. Kräver jag för mycket, är det jag som har fel och är skadad av många år av extrem uppmärksamhet, som jag visserligen avskydde
Har förövrigt precis som dig ett ex som var sexfixerad och gav mig sexuell uppmärksamhet hela tiden. Men jag hade inte samma sexuella attraktion till honom..Frustrerande att man inte kan få en relation där man är i synk. Men det kanske är så i alla relationer att ena partnern alltid måste jaga.