Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Leva tillsammans utan ett fungerande sexliv

Blir sorgsen av att läsa detta. Har liknande situation med min sambo. Dock rör han mig och går ner på mig ibland. Men det är som att det sker mekaniskt och inte för att han känner lust till mig. Blir så ledsen och frustrerad. Har också pratat om det med honom flera gånger men ingenting förändras. Så nu är jag i valet kvalet om jag ska lämna honom.

Jag tror inte att din situation heller kommer förändras faktiskt. Antingen får du nog lära dig med det eller söka efter någon ny. Kanske föreslå ett öppet förhållande.

• Anonym (A)
    Anonym (Anonym 42) skrev 2024-09-01 01:39:19 följande:

Tack, det känns som jag blir så förvirrad, dubbla signaler. Hade ibland varit enklare om han sa att han inte är attraherad, än att alltid bedyra att han är det men aldrig någonsin uttrycka något som tyder på det. Aldrig uttrycka lust eller åtrå, aldrig visa det. Vissa saker är enormt viktiga för honom, alltid hålla varandras händer utomhus, sitta nära i soffan, säga att man älskar varandra.  Han ber mig ofta om en kram, men tar sällan själv initiativ. Han vill att jag ger honom en kram. Jag som pussar och kramar honom väldigt mycket har ibland sagt att om du vill ha en kram så krama mig, istället för att be mig att komma och krama om dig. Jag har kramat dig flera gånger idag och jag önskar också att bli omkramad så ett sätt är ju att du kramar mig istället för att ropa på mig att kom hit och ge mig en kram.  Det fungerar inte,  han håller benhårt på det som är viktigt för honom, som att hålla handen utomhus men kan inte förstå eller förmå sig att ge mig det jag önskar 

Låter som en väldigt ensidig relation där hans behov är i centrum. Möter han dina övriga behov i relationen?
Svar på tråden Leva tillsammans utan ett fungerande sexliv