Blandade känslor under graviditet
Ska försöka fatta mig kort.
Jag är gravid i vecka 16, har vetat om graviditeten sedan 10 veckor tillbaks ungefär. Alla prover har sett bra ut, inget fel på bebis och låg risk för allvarliga sjukdomar.
Senaste veckorna har jag drabbats av en extrem känsla av att jag inte riktigt vet vad jag håller på med, om detta är rätt, kommer jag att klara det här osv... Ena dagen får sådan ångest och börjar känna att jag kanske har fattat fel beslut, andra dagen känner jag att jag verkligen ser fram emot att bli mamma och verkligen längtar efter att detta liv ska få se dagens ljus. Jag är så fruktansvärt kluven i allting, jag är så ledsen att jag känner såhär och det är verkligen som ett mörkt moln över mig. Det känns som att jag inte riktigt greppat att jag faktiskt är gravid än, om någon förstår... Detta ska ju vara den lyckligaste tiden i mitt liv, och jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Jag har inte barn sedan tidigare och har inte erfarenhet av att vara gravid, är det normalt att känna såhär? Kommer det att försvinna? Snälla dela gärna med er om ni har/har haft liknande erfarenheter, jag har inte berättat för någon än om graviditeten så jag känner mig så fruktansvärt ensam i det hela..