Är norska sexigt?
Vad tycker ni?
Vad tycker ni?
Sexigt vet jag inte om det är, men norrmännen låter glada åtminstone. Inte för att vara taskig nu, men en norrman som pratar engelska låter rätt komisk i mina öron. Den norska hutteplutte-dialekten slår igenom ganska markant i deras engelska.
Snarare ett av de minst sexiga språken i världen IMHO.
Kvinnor som talar bred norrländska är nog det värsta. Oerhört manhaftigt.
Snarare ett av de minst sexiga språken i världen IMHO.
Kvinnor som talar bred norrländska är nog det värsta. Oerhört manhaftigt.
K*k heter "tiss" på norska.
Det räcker så som svar.
Det sägs ju skämtsamt att ekorrar heter tallefjant på norsk. Men ordet tallefjant beskriver rätt bra hur norska låter.
Beror till del på just vilken norsk dialekt som snackas, det är nån norska jag inte gillar riktigt så mycket, men annars absolut.
Jag älskar det norska språket!
Det kan låta både fint, gulligt och även sensuellt på en söt norsk tjej. Men jag går inte aktivt och lyssnar efter norska i vardagen?
Men det är okej, Stoltenberg är ju helt överlägset grym i övrigt så han är liksom förlåten.
Det sägs ju skämtsamt att ekorrar heter tallefjant på norsk. Men ordet tallefjant beskriver rätt bra hur norska låter.
Ett vanligt typ av skämt på 60-70-80 talet i Sverige.
Att banan heter gulebøj och ekorre tallefjant. Jag tror det är för att det norska språket på grund av melodin låter lite mer naturligt, oskyldigt och kanske barnsligt när en svensk lyssnar på det.
Ett vanligt typ av skämt på 60-70-80 talet i Sverige.
Att banan heter gulebøj och ekorre tallefjant. Jag tror det är för att det norska språket på grund av melodin låter lite mer naturligt, oskyldigt och kanske barnsligt när en svensk lyssnar på det.
Jag har bara legat med en norsk man, och han envisades med att prata engelska. Jag försökte prata svenska, men han bara tittade på mig som ett frågetecken.
Han var mer trevlig än vad han var het dock.
Inget större fel på norska, behöver cirka en dag att vänja sig, men bokmål kräver minst ett år.
Vilken fråga. Jag har bott i Norge länge och precis som i Sverige finns många dialekter vissa lite charmigare än andra. Det går på personlighet inte först och främst språk, men det är min åsikt.