KillBill skrev 2024-09-26 21:18:56 följande:
Om Brevbäraren har barn och har haft bostadsbidrag så är han en förlorare (regeringen sänker bostadsbidraget) .
Om brevbäraren behöver köpa medicin är han en förlorare (regeringen sänker läkemedelsförmånen med miljarder).
Om brevbäraren är under 30 så är han en förlorare eftersom tandläkarbesöken blir dyrare..
Om brevbäraren skulle bli arbetslös är han en förlorare (eftersom regeringen försämrat arbetslöshetsförsäkringen).
Avslutningsvis kan inte två hamburgare väga upp de ökade kostnader som brevbäraren har haft de senaste två åren med kraftigt stigande inflation..
Fast brevbäraren får inte bostadsbidrag eftersom han bor i det hus han ärvde efter sina föräldrar och han har dessutom lite drygt 150000 på sitt ISK-konto så på vilket sätt är brevbäraren en "förlorare" när han nu får två hamburgare mer i månaden?
Jag frågade Tom och jag frågade om bilden som verkar antyda att brevbäraren är en "förlorare" i sammanhanget.
Bilden visar att ALLA får mer. Vissa får mer "mer" än andra men ALLA får mer.
Det enda sättet den där bilden kan antyda att brevbäraren är en "förlorare" är om man tar med avundsjuka i beräkningen.
"Han fick mer än mig! Det är orättvist!"
Det känns väldigt vänster på något sätt.