Inlägg från: Anonym (Vänta nu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänta nu)

Vad håller denna regering på med?

KillBill skrev 2024-09-17 17:53:25 följande:

Moderaterna är de största hycklarna..

Vad har moderaternas lotteri med Socialdemokratrenas att göra? 

Moderaterna verkar i alla fall vid en första anblick ha ett ganska bra lotteri vad jag kan se? Jag är inte kund hos deras lotteri så jag har ingen aning men jag har inte sett någon massiv kritik mot M-lotter.

• Anonym (Vänta nu)
    KillBill skrev 2024-09-17 21:28:06 följande:

Ulf Kristersson är korrupt..

www.expressen.se/nyheter/sverige/thorbjorn-larsson-blir-ordforande-for-birgitta-eds-stiftelse/

Jo korruptionen är massivt utbredd på den nivån i Sverige, det visste vi sedan innan. 

Moderater hjälper väl varandra och Socialdemokrater likadant. Anna Kinberg trampade i klaveret. Olof Palme gav toppjobb till sina kompisar, och undersköterskan Wallström fick också en lägenhet som hon inte alls hade rätt till har jag för mig. 

Mest skriverier har det i alla år varit om S tycker jag, men alla vet att det förekommer oegentligheter här och var i politiken. Jag gillar inte Kristersson personligen, jag har mycket svårt för honom. Men så röstade jag heller inte på moderaterna så jag känner inte att han är mitt personliga ansvar. Dock kan jag tycka att hans regering gör ett aningen bättre jobb än MP-regeringen med Löfven som vi hade i åtta år.

• Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Ee) skrev 2024-09-17 14:52:28 följande:
    Socialdemokraterna

Nej inte riktigt exakt kronologiskt så, men ändå lite problematiskt för S Hela situationen ja.

• Anonym (Vänta nu)

Sen minns jag inte om det verkligen var Adrianas mamma, det var väl någon annan..

• Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Ee) skrev 2024-09-17 17:35:21 följande:
    Är det här en tilläggstjänst ni låter era gängkriminella samarbetspartners sälja ihop med era kombilotter till de dementa åldringarna?

Är det S i Botkyrka som håller kontakten med Barcelonakontoret?

Är det på riktigt? Försöker S sno pengar av döda till och med?

• Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Ee) skrev 2024-09-17 17:38:50 följande:

1995

* S granskar S med S vid regeringsmakten *

Hahahahahahaha.. Inte jäv..
  • Anonym (Vänta nu)
    KillBill skrev 2024-09-17 17:47:40 följande:
    S är ett gräsrots parti som är beroende av bidrag från sina medlemmar och har det inte lika förspänt som Moderaterna som kan få stora donationer från företag. 

Nedan om avslöjandet att Sveriges moderata finansminister bröt mot lagen för att kunna ta emot anonyma donationer.. 

www.tv4.se/artikel/624tJ2ZkFGPLYa0pgwMeDl/haer-ger-m-s-partisekreterare-tips-pa-hur-givaren-kan-kringga-lagen

Kan få stora donationer från företag? Får man det då?

När jag växte upp sades det alltid att Socialdemokraterna var det partiet med absolut mest pengar. Störst kampanjbudget inför valen osv.

När Fredrik R tog över moderaterna ska ekonomin i partiet varit riktigt usel har det sagts. Så jag vet inte..

Sen kan man ju tycka att S med sitt oerhört massiva regeringsinnehav de senaste 98 åren eller nåt sånt borde ha haft mycket god tid på sig att bygga goda relationer till näringslivet och göra en näringspolitik som förtagen gillar. Varför skulle man inte det?
  • Anonym (Vänta nu)

Nu sänker man skatten för höginkomsttagare står det i expressen. Det är ju också bra.

• Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Oj) skrev 2024-09-19 10:51:30 följande:
    Anonym (Vänta nu) skrev 2024-09-18 10:23:59 följande:

Är det på riktigt? Försöker S sno pengar av döda till och med?

I vilken värld skriver döda människor testamente? 

Nej men det är så osmakligt..

S vet att det har sina kärnväljare hos gruppen 65 plus
  • Anonym (Vänta nu)
    KillBill skrev 2024-09-17 17:47:40 följande:
    S är ett gräsrots parti som är beroende av bidrag från sina medlemmar och har det inte lika förspänt som Moderaterna som kan få stora donationer från företag. 

Nedan om avslöjandet att Sveriges moderata finansminister bröt mot lagen för att kunna ta emot anonyma donationer.. 

www.tv4.se/artikel/624tJ2ZkFGPLYa0pgwMeDl/haer-ger-m-s-partisekreterare-tips-pa-hur-givaren-kan-kringga-lagen

Såhår skriver moderaterna själva på sin hemsida

?

Gåvor stod för 1,1 procent av Moderaternas totala intäkter år 2023.

7 av 10 givare ger upp till 500 kronor.

Alla gåvor över ett halvt prisbasbelopp (28 650 kronor år 2024) blir offentliga.?

Samt: ? Vi tar emot gåvor från privatpersoner, inte företag. ?

Sen som med precis allt annat finns olika sätt runt det, men även S får ju in intäkter från sidan.
  • Anonym (Vänta nu)
    KillBill skrev 2024-09-19 13:15:36 följande:

Jag tror att M fibblat med statistiken, Historiskt sett är  M och SD är de partier som levt mest på privata donationer. 

www.svt.se/nyheter/inrikes/partibidrag

Jag misstänker faktiskt också att att uppgifterna på M hemsida inte är helt 100 men det verkar inte heller som att svenska storföretag gödslar miljarder över moderaterna vilket du vagt försökte antyda.. 

Och ärligt talat. Varför skulle de?

Set är ju inte direkt så att M för världens mest progresiva närings och skattepolitik. Snarare verkar M vara ett ganska sossigt parti när det kommer till kritan.
  • Anonym (Vänta nu)
    klyban skrev 2024-09-19 16:47:02 följande:

Nope, saknar betydelse för dom, intressant att se låginkomsttagarna är inte värt mer.
    Man får känslan av ett fåtal är viktiga än den stora massan.

Och det som jag alltid sagt, att rösta på högern är att rösta emot sin egen ekonomi., och fick rätt igen.

Anonym (Vänta nu) skrev 2024-09-19 11:33:17 följande:
    Nej men det är så osmakligt..

S vet att det har sina kärnväljare hos gruppen 65 plus

:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

SÅ måste det vara :lol::lol:

Haha, de startar om de hemska såssarna 1%, och sen är de 17 respektive 21 ggr värre själva :lol:

Så blir det när de inte tar reda på fakta, och sen deras skuggekonomi också på detta och hemliga bidrag.

Ännu en projicering som gick åt skogen för dom.

Det är absolut ingenting fel med att leva på privata donationer kan ju också tilläggas. Det är inget som ska hållas mot ett parti anser jag.
  • Anonym (Vänta nu)
    KillBill skrev 2024-09-21 12:03:21 följande:

Den stora bomben kommer bli när löntagare inser att den SD-styrda (M/KD/L) regeringen plockar bort avdragsrätten för deras lån. Detta kommer sannolikt att helt äta upp eventuella skattesänkning för många familjer och många familjer kommer drivas till kronofogden. 

Det är oförsvarligt att plocka bort avdragsrätten för redan ingångna lån. 
    www.dn.se/ekonomi/myndigheter-varnar-for-skuldvag-nar-ranteavdrag-slopas/

Rataxes skrev 2024-09-25 11:20:26 följande:

Undersköterskor borde rikta sin vrede mot sveriges absolut sämsta fackförbund Kommunal. Det är den såsseföreningen som sitter och "förhandlar" med sina egna inom SKR. ofta sitter de i samma fullmäktige som såssarna de "förhandlar" med.

Den enda som lyckats få upp sin lön inom kommunal är förbundsordföranden Malin Ragnegård med drygt 93 000 i månadslön.

Ja vilken ankdam det är. Så korrupt!
Svar på tråden Vad håller denna regering på med?