Inlägg från: Anonym (Malin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin)

Vad håller denna regering på med?

Den nya budgeten är ju helt vidrig. Kraftigt sänkt skatt för höginkomsttagare, tar bort fri tandvård för unga, besparingar på högkostnadsskyddet då att mediciner blir dyrare, kommuner och regioner får ej de resurser som krävs så sjukvård, äldreomsorg etc kommer bli ännu sämre. Att M genomför detta förvånar ej men Sd som sagt att de bryr sig om vanligt folk?? Sjukt

• Anonym (Malin)
    Rataxes skrev 2024-09-21 11:52:20 följande:
    Unga borde klara av att borsta tänderna själva, alt ta en försäkring för 40;- i månaden.
    Regionerna har vanskött sin ekonomi i årtionden.

Men ta bort biståndet helt, så blir det pengar till det du gnäller om. Varför ska vi fortsätta ösa skattepengar över dysfunktionella diktaturer som aldrig blir bättre?
    Jag är helt för kraftigt sänkt bistånd då det göder korruption och hamnar i fel fickor men finns ingen politisk vilja eller mod att på riktigt skära i det. Och nu fanns det ju reformutrymme på flera miljarder som kunde lagts på att förbättra för de som gått på knäna länge med höjda hyror och matpriser. Pengarna kunde också gått till välfärden men regeringen valde helt annan inriktning. Åt de som har skall vara givet.
  • Anonym (Malin)
    KillBill skrev 2024-09-21 12:03:21 följande:

Den stora bomben kommer bli när löntagare inser att den SD-styrda (M/KD/L) regeringen plockar bort avdragsrätten för deras lån. Detta kommer sannolikt att helt äta upp eventuella skattesänkning för många familjer och många familjer kommer drivas till kronofogden. 

Det är oförsvarligt att plocka bort avdragsrätten för redan ingångna lån. 
    www.dn.se/ekonomi/myndigheter-varnar-for-skuldvag-nar-ranteavdrag-slopas/

Det har redan ökat enormt med ärenden hos kronofogden. De är ju helt omänskliga. Åkesson som alltid tjatat om svenskarna- nu visar han hur mycket han bryr sig egentligen. Fy f-n
  • Anonym (Malin)
    Rataxes skrev 2024-09-21 22:33:02 följande:
    Om jag får skatten sänkt med en tusenlapp är det en oansvarig skattesänkning för rika.
    Om jag får samma tusenlapp i bidrag är det en viktig satsning på välfärden.
    Om man skulle höja låt säga barnbidraget med en 1000-lapp skulle det hjälpa väldigt många fler än vad samhällsnyttan är med att någon som redan har ett överflöd får 1000 kr mer. Många skulle kunna göra det där biobesöket med ungarna, köpa nya jackor etc. Många verkar inte fatta eller bry sig om att många Svenssons idag (de som bor i hyresrätt och jobbar med ett vanligt arbetaryrke) går på knäna. Empatilöst.
  • Anonym (Malin)

Jag tänker också på alla ensamma äldre med husdjur som tvingas avliva dom pga veterinärkostnade och försäkringar skenat. Här hade regeringen kunnat satsa på någon form av stöd tycker jag då det faktiskt påverkar folks hälsa. Men det är tydligen väldigt viktigt att miljonärerna kan köpa ännu en lyxbil eller sätta in ännu mer på sina barns dignande sparkonto. Allt kokat ner till vilket samhälle man vill..

Svar på tråden Vad håller denna regering på med?