Inlägg från: Anonym (Vänta nu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänta nu)

    Vad håller denna regering på med?

    KillBill skrev 2024-09-08 11:10:57 följande:
    Du är alltså stolt över att bidra till att vård, skola och omsorg inte har tillräckligt med resurser. 

    Det finns en särskild plats i helvetet..
    Är inte den svenska skolan den dyraste världen typ?
  • Anonym (Vänta nu)

    Skatten får gärna gå till vård skola omsorg, försvar och rättssamhälle samt infrastruktur och bla bla bla..

    Men politikerna gödslar ju pengar på en miljard andra skitonödiga grejer, sen kör de snyftvalsen för att gnälla till sig mer pengar från otacksamma medborgare som inte vill bidra minsann.. Med känsloargument som -Varför vill ni inte bidra till vård och skola? försöker man få det till att pengarna inte räcker på grund av vanliga människors snålhet, men vad fan..


    Styr upp saker och ting. Släpp det där mer att Sverige ska vara hela världens socialkontor. Sluta dela ut medborgarskap i fukostflingorna. Prioritera det som är viktigast..

    1. Försvar av Sveriges yttre gränser.. 
    2. Rättssamhället!
    3. Skolan..

    Sen måste inte allt vara gratis heller. Ta bort studiestödet för elever som går på gymnasiet. Föräldrarna får ta ansvaret för sina barn.


    Gymnasiet är för övrigt ett bra exempel. Låt gymnasieeleverna ta med matsäck eller betala sin egen skollunch. Låt gymnasieelever köpa sitt eget läromedel! Sluta bussa barn till skolor som i USA, jag vill inte att skattemedel ska gå till det. Vill föräldrarna ha sina barn i någon friskola tvärs över stan får väl de införskaffa bussbiljett till barnen eller skjutsa dem på egen hand. Inför en avgift för studenten, som i Finland.

    Gp ifrån det efterblivns bostadsrättskonceptet och låt människor äga och hyra ut sina egna lägenheter. 

    Det finns ju massor man kan göra men politikerna från vänster till höger VILL INGENTING?

  • Anonym (Vänta nu)
    KillBill skrev 2024-09-08 16:53:54 följande:
    Hörde en intervu i veckan där en svensk som varit bosatt i USA i många år berättade att hans sjukförsäkring kostade 20 000 SEK i månaden..

    Men då får i alla fall amerikanen oftast bra vård när det är dags! Känner en som legat på sjukhus i USA och det var en bra upplevelse jämför med vad Landstinget i Stockholm erbjöd.

    Är väl dessutom vad en svensk betalar i skatt iofs. 


    Säg att du tjänar 35k i månaden. Då betalar du väl upp emot 25k i skatt. 

  • Anonym (Vänta nu)
    KillBill skrev 2024-09-09 10:35:15 följande:
    Vänta nu, tror du att alla amerikaner har råd att betala motsvarande 20 000 SEK per månad för en sjukförsäkring? Sanningen är att nästan 28 000 0000 amerikaner helst saknar sjukförsäkring..

    Om nej du betalar inte 25k i skatt på en inkomst på 35k..

    Nej när har jag skrivit att jag tror det? Det var inte det det handlade om. 

    Alla de 28 miljoner som saknar sjf i USA kanske inte automatiskt gör det ofrivilligt heller kan man ju invända. Men skitsamma.


    Har du 35k I lön så visst du skattar kanske inte riktigt 25 som jag skrev, jag höftade. Orkade inte sitta med minitäknaren.. Men beroende på kommunalskatten kan det väl bli det. Du tjänar 35 men då betalar arbetsgivaren egentligen 56-58k i lön men 15-16 försvinner i skatt sen skattar du drygt sju tusen uppepå det.. Sen är oftast momsen högre i Sverige också som lök på laxen för alla fattigpensionärer och ensamståend.

    Höjt grundavdrag verkar inte va nån prioriterad fråga i riksdagen heller..

  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Ee) skrev 2024-09-10 11:10:44 följande:
    En gammal klassiker i alla sammanhang där bidrag ges per deltagare.

    "Sätt ett par extra streck per gång i deltagarkolumnen så blir det bra"

    LO, ABF, SSU ...

    Bidragsträsket behöver saneras, demoleras, tömmas. Systemen måste göras om.
    Jag anser att bidragssamhället förstört Sverige.
  • Anonym (Vänta nu)
    Tom Araya skrev 2024-09-12 11:38:37 följande:
    Du måste jämföra med hur det var före välfärds- och fördelningspolitiken och återkom sedan med vad som blev sämre.
    Ganska mycket.
  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-09-12 14:38:05 följande:
    Jag förstår dig.

    Om tjommarna ska vara med och styra Sverige tillsammans med opinionen så är vi körda. Vi har inte råd om oppositionen skulle komma till makten igen. 
    Jo vi hade en MP-styrd S regering i åtta år. Jag längtar inte tillbaka till den tiden när Miljöpartiet styrde..

    Men jag är ju vuxen och inte partipolitiskt knuten till nånting, så jag fattar ju att inget parti har alla svaren och allt var inte sämre än nu osv. Mest bara annorlunda.
  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-09-12 12:05:31 följande:
    Njaaa det kan jag inte riktigt hålla med om. Rätt ska vara rätt.

    Bidragssamhället har gjort att allt fler har fått det bättre. Däremot kan bidrag förstöra ett samhälle om bidrag inte nyttjas för dess ändamål. Därför är det viktigt att myndigheterna gör ditt jobb och använder skattemedlen på rätt sätt. 

    Skattestölderna förstör Sverige och den gör att misstron växer. Bidragssamhället har bidragit till mycket gott, men också förstört Sverige när bidragen inte nyttjats väl.
    Fast med bidragssamhället så menar jag ju inte att den som behöver får en subventionerad permobil. Utan systemet med höga skatter som sen ska delas utbyten precis allt och alla.

    Till slut spricker liksom bubblan.

    Alla föreningsbidrag och annat måste bort. Det förstör Sverige. Kriminella aktörer parasiterar på detta! 
  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-09-16 15:58:57 följande:
    Okej då förstår jag vad du menar.

    Ja bubblan prickar om skatter ska delas ut till allt och alla utan att det fyller ett syfte. Men regeringen försöker få ordning på skattesystemet.
    Ska man ha en fördelningspolitik vilket jag personligen tycker att vi ska ha så måste man nog ändå dra gränsen någonstan.
  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Mkg) skrev 2024-09-16 21:01:41 följande:
    Anonym (Blir inte mycket bättre) skrev 2024-09-12 12:36:24 följande:
     Ja vad sa han egentligen? Vi lämnar en tid av inflation, höga räntor, mm mm och sprängningar och skjutningar bakom oss... vänta lite nu. Va? När det skjuts och sprängs som aldrig förr.  Så sent som idag faktiskt. Det var i princip bara ett tal om det bra som skett.

    Ingenting om problemen som de har kvar. Högsta arbetslösheten på 10 år. Med fler varsel. Och att den dessutom ökar. Då tycker man det är en briljant ide' att sänka akassan och aktivitetstödet för folk. När kommunerna sen kommer kollapsa ekonomiskt. För att allt fler tvingas söka socialbidrag. Jag tror det här kommer vara ett av de största misstagen, denna regering gör. Tror du,  att de här människorna kommer rösta på denna regering? En regering som sätter dom på svält kant eller hemlöshet? Haha
    Inte ens jag är så naiv.

    Vi blir allt fattigare som land. Med fler barnfamiljer som vräks. Speciellt dom senaste två åren. Att byggnad av lägenheter minskat med mer än hälften. Man måste se helheten i hela landet. Inte bara NATO och invandring. 

    Dessutom är det en stor gåta för mig, varför så många röstar på ett block som egentligen vänder sig till ca 3 % av befolkningen. Det innebär att väldigt många röstar för att få det sämre lol




    Det går inte att få ner arbetslösheten när vi har satsat på tillväxt genom en befolkningsökning samtidigt som vi i årtionde har outsoursat jobb till kina

    Det är helt omöjligt 


    Det tror jag är förenklat. Hur gör länder som har större befolkning än Sverige? Har de exakt lika många arbetsföra som Sverige har och sedan är resten arbetslösa.
  • Anonym (Vänta nu)
    KillBill skrev 2024-09-17 17:53:25 följande:

    Moderaterna är de största hycklarna..


    Vad har moderaternas lotteri med Socialdemokratrenas att göra? 


    Moderaterna verkar i alla fall vid en första anblick ha ett ganska bra lotteri vad jag kan se? Jag är inte kund hos deras lotteri så jag har ingen aning men jag har inte sett någon massiv kritik mot M-lotter.

  • Anonym (Vänta nu)
    KillBill skrev 2024-09-17 21:28:06 följande:

    Ulf Kristersson är korrupt..

    www.expressen.se/nyheter/sverige/thorbjorn-larsson-blir-ordforande-for-birgitta-eds-stiftelse/


    Jo korruptionen är massivt utbredd på den nivån i Sverige, det visste vi sedan innan. 


    Moderater hjälper väl varandra och Socialdemokrater likadant. Anna Kinberg trampade i klaveret. Olof Palme gav toppjobb till sina kompisar, och undersköterskan Wallström fick också en lägenhet som hon inte alls hade rätt till har jag för mig. 


    Mest skriverier har det i alla år varit om S tycker jag, men alla vet att det förekommer oegentligheter här och var i politiken. Jag gillar inte Kristersson personligen, jag har mycket svårt för honom. Men så röstade jag heller inte på moderaterna så jag känner inte att han är mitt personliga ansvar. Dock kan jag tycka att hans regering gör ett aningen bättre jobb än MP-regeringen med Löfven som vi hade i åtta år.

  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Ee) skrev 2024-09-17 14:52:28 följande:
    Socialdemokraterna

     


    Nej inte riktigt exakt kronologiskt så, men ändå lite problematiskt för S Hela situationen ja.

  • Anonym (Vänta nu)

    Sen minns jag inte om det verkligen var Adrianas mamma, det var väl någon annan..

  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Ee) skrev 2024-09-17 17:35:21 följande:
    Är det här en tilläggstjänst ni låter era gängkriminella samarbetspartners sälja ihop med era kombilotter till de dementa åldringarna?

    Är det S i Botkyrka som håller kontakten med Barcelonakontoret?

     


    Är det på riktigt? Försöker S sno pengar av döda till och med?

  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Ee) skrev 2024-09-17 17:38:50 följande:

    1995

    * S granskar S med S vid regeringsmakten *


    Hahahahahahaha.. Inte jäv..
  • Anonym (Vänta nu)
    KillBill skrev 2024-09-17 17:47:40 följande:
    S är ett gräsrots parti som är beroende av bidrag från sina medlemmar och har det inte lika förspänt som Moderaterna som kan få stora donationer från företag. 

    Nedan om avslöjandet att Sveriges moderata finansminister bröt mot lagen för att kunna ta emot anonyma donationer.. 

    www.tv4.se/artikel/624tJ2ZkFGPLYa0pgwMeDl/haer-ger-m-s-partisekreterare-tips-pa-hur-givaren-kan-kringga-lagen

    Kan få stora donationer från företag? Får man det då?

    När jag växte upp sades det alltid att Socialdemokraterna var det partiet med absolut mest pengar. Störst kampanjbudget inför valen osv.

    När Fredrik R tog över moderaterna ska ekonomin i partiet varit riktigt usel har det sagts. Så jag vet inte..

    Sen kan man ju tycka att S med sitt oerhört massiva regeringsinnehav de senaste 98 åren eller nåt sånt borde ha haft mycket god tid på sig att bygga goda relationer till näringslivet och göra en näringspolitik som förtagen gillar. Varför skulle man inte det?
  • Anonym (Vänta nu)

    Nu sänker man skatten för höginkomsttagare står det i expressen. Det är ju också bra.

  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Oj) skrev 2024-09-19 10:51:30 följande:
    Anonym (Vänta nu) skrev 2024-09-18 10:23:59 följande:

     


    Är det på riktigt? Försöker S sno pengar av döda till och med?


    I vilken värld skriver döda människor testamente? 


     


    Nej men det är så osmakligt..

    S vet att det har sina kärnväljare hos gruppen 65 plus
Svar på tråden Vad håller denna regering på med?